بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :


مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در پاسخ به سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، ٣

asdasd





مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: شرکت هاکان انرژی و خاتم‌الانبیا یک کنسرسیوم تشکیل داده‌اند و طراحی و مهندسی از سوی شرکت هاکان انرژی و اجرا توسط قرارگاه انجام می شود اما نیروی فنی چینی به این پروژه ورود می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، سعید چلندری در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت فرودگاه امام برای ارایه خدمات به ایرلاین‌های خارجی و داخلی اظهار داشت: در حال حاضر ۴٨ شرکت هواپیمایی در فرودگاه امام فعالیت می‌کنند که ۱۴ شرکت خارجی و ۳۰ شرکت داخلی هستند که با این تعداد شرکت هواپیمایی به ۳۲ کشور و در حدود ۷۳ مسیر پرواز انجام می شود. 

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاه امام برای ایام نوروز ١۴٠٣  برقراری بیش از ۶ هزار پرواز درخواست شد که  به ۴هزار و ٣٠٠ پرواز مجوز داده شد، ادامه‌داد: آمادگی برای برقراری  ۵ هزار پرواز در نوروز را داریم و البته از آنجایی که پروازهای خارجی نرخ مصوب ندارند، ایرلاین‌ها به دنبال برقراری پرواز های خارجی هستند.

چلندری با اشاره به ظرفیت فرودگاه امام برای تعمیر و نگهداری هواپیماهای ایرلاین‌های خارجی گفت: در حال حاضر هواپیمای ۵ کشور در آشیانه‌های فرودگاه امام تعمیر و نگهداری می‌شوند.

وی همچنین درباره بدهی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه امام خمینی گفت: یکی از مشکلات ما وصول بدهی‌ها از شرکت‌های هواپیمایی است و در حال حاضر عمده مطالبات مربوط به ۴ شرکت هواپیمایی است. در حال حاضر هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان، رقم بدهی جاری ایران ایر  به فرودگاه امام است و به همین اندازه ایران ایر در بخش ساختمان‌ها بدهی دارد و قرار بر این است که قرار بر این است که از واگذاری بخشی از ابنیه شرکت ایران ایر، بدهی‌های این شرکت هواپیمایی تهاتر شود. ایرلاین ماهان هم حدود ٢ هزار میلیارد تومان به شرکت فرودگاه امام بدهکار است. 

چلندری با اشاره به میزان واردات و صادرات از /به فرودگاه امام گفت: در سال جاری میزان صادرات از فرودگاه ۶٠٠ میلیون دلار و میزان واردات ٩.۵ میلیارد دلار بوده است .

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاه امام خمینی همچنین با اشاره به توسعه ناوگان هوایی کشور اظهار داشت: در راستای نوسازی و توسعه ناوگان هوایی کشور ٨٠ فروند هواپیما وارد کشور شد، اما این سوال مطرح است که چرا با وجود ورود هواپیماهای جدید باز هم با مشکل کمبود بلیت مواجه هستیم، موضوع این است که به اندازه ورود ٨٠ هواپیما به ناوگان، بههمین اندازه هواپیما از ناوگان خارج شده‌است. 

همچنین درباره مشکلات ارزی به وجود آمده در فرودگاه امام تاکید کرد: از ابتدا با عرضه ارز مسافرتی در فرودگاه به شدت مخالف بودیم، قرار بر این بود که بانک ملی خودپردازهای عرضه ارز را افزایش دهد اما عرضه ارز را در باجه ها محدود کرد از سوی دیگر در اپلیکشن‌های بانکی در ارتباط با عرضه ارز از ساعت ١٩ وصل نمی‌شوند و بانک هم نسبت به انجام پروازهای پی در پی فرودگاه معترض بود در حالی که اعلام کرده بودیم هر ساعت ۶ پرواز ورودی و ۶ پرواز خروجی در این فرودگاه انجام می‌شود.

وی افزود: مشکلاتی هم که به وجود آمد به دلیل قطعی سامانه بانکی بود. 

چلندری با اشاره به سو استفاده‌ها از ارز مسافرتی در فرودگاه امام گفت: شاهد آن هستیم که افراد بلیت سلیمانیه را با قیمت حدود ٣ میلیون تومان خریداری می‌کنند و در بازگشت هم از مسیر زمینی با فاصله ٢٠ دقیقه به کشور برمی‌گردد و در این میان ١۶ میلیون تومان سود می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاه امام خمینی همچنین در پاسخ به سوال سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، درباره نحوه همکاری با شرکت چینی هاکان انرژی برای ساخت فاز دوم فرودگاه امام و ورود نیروی کار چینی در فرودگاه امام گفت: شرکت هاکان انرژی و خاتم‌الانبیا یک کنسرسیوم تشکیل داده‌اند و طراحی و مهندسی از سوی شرکت هاکان انرژی و اجرا توسط قرارگاه انجام می شود اما نیروی فنی چینی به این پروژه ورود می‌کنند.



پایان خبر





نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،


تلگرام خبر

رایتل

همراه اول - همراه مکانیک -آچاره

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.