بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :


آصفری در تذکر شفاهی:




نماینده مردم اراک در مجلس با اشاره به وضعیت خطرناک آلودگی هوا و تأثیر مازوت‌سوزی نیروگاه‌ها در افزایش آلودگی از رئیس مجلس خواست تا رئیس سازمان محیط زیست را برای توضیح اقدامات آن سازمان در اجرای قانون هوای پاک به مجلس احضار کرده تا در صورت لزوم ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی اعمال شود.


وزارتخانه‌هایی که پول و منابع دارند چرا با مازوت‌سوزی سلامت مردم را به خطر می‌اندازند/ باید رئیس سازمان محیط زیست را احضار کنیم


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، محمدحسن آصفری در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۰ دی ماه) مجلس شورای اسلامی  در تذکر شفاهی خود در خصوص افزایش آلودگی هوا گفت: دستگاه‌ها باید در خصوص اجرای قانون هوای پاک و جلوگیری از افزایش آلودگی به مسئولیت خود عمل کنند چرا نیروگاه‌ها باید مازوت سوزانده و موجب آلودگی هوا شوند.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس با بیان اینکه آلودگی هوا در تهران و سایر شهرها یک موضوع جدی است، عنوان کرد: چند ماه است که به دنبال اعمال ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس از رئیس سازمان محیط زیست هستیم که متأسفانه در دستور کار قرار نمی‌گیرد. وی باید در مجلس حاضر شده و نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست باید درخصوص اقدامات صورت گرفته پیرامون کاهش آلودگی هوای اراک پاسخ دهد، اظهار کرد: صدای مردم امروز درآمده و دولت در سال انتخابات باید متوجه برخی از اقدامات باشد و با مرتکبین برخورد کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه سایر نمایندگان نیز نسبت به وضعیت آلودگی هوا هشدار و تذکر داده‌اند، تأکید کرد: رئیس سازمان محیط زیست برای مازوت‌سوزی در نیروگاه‌های اراک، تبریز و سایر شهرها چه پاسخی دارد، از این رو معتقدم وی باید به مجلس آمده و پاسخگو باشد و ماده ۲۳۴ نیز اعمال شود.

آصفری با اشاره به اینکه مسئولین اصلی قانون هوای پاک بر عهده سازمان محیط زیست است،  خاطر نشان کرد: در سه‌شنبه‌های نظارتی یک بار هم رئیس سازمان محیط زیست را بیاوریم تا نسبت به اقدامات خود پاسخگو باشد. وزارتخانه‌هایی که پول و منابع دارند چرا باید مازوت‌سوزی کرده و مردم را با مشکل مواجه کرده و سلامت آنها را به خطر بیندازند. ما باید رئیس سازمان محیط زیست را احضار کنیم تا مردم ببینند در حوزه اجرای قانون هوای پاک و برخورد با آلوده کنندگان هوا مجلس جدی ورود کرده است.



پایان خبر





نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،


تلگرام خبر


منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.