بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :


با رأی نمایندگان مجلس مصوب شد؛




نمایندگان مجلس وزارت آموزش و پرورش را مکلف به صدور مجوز ایجاد مدرسه مسجد محور و یا مراکز آموزشی و پرورشی مسجدمحور با درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی ایجاد مدرسه و یا مرکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مشروط به موافقت هیات امنای مسجد کردند.


تکلیف وزارت آموزش و پرورش برای صدور مجوز ایجاد مدرسه مسجد محور و یا مراکز آموزشی و پرورشی مسجدمحور


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۰ دی ماه) مجلس شورای اسلامی با الحاق یک ماده به طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی با ۱۴۴ رأی موافق، ۳۷ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده الحاقی؛ وزارت آموزش و پرورش مکلف است به درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی که متقاضی ایجاد مدرسه و یا مرکز آموزشی و پرورشی غیردولتی به عنوان بخشی از یک مسجد هستند مشروط به موافقت هیات امنای مسجد رسیدگی نموده و ضمن رعایت ضوابط فنی برای ساختمان مسجد و یا ساختمان منظور شده از سوی متقاضی، مجوز ایجاد مدرسه مسجد محور و یا مرکز آموزش و پرورشی مسجد محور را به متقاضی مربوطه بدهد.

ضوابط اجرایی این ماده به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد، ظرف مدت ۳ ماه از ابلاغ این قانون به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش می رسد.



پایان خبر





نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،


تلگرام خبر


منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.