بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :






رئیس کل دادگستری استان سمنان از صدور حکم اجرای قصاص نفس به صورت علنی و حبس‌های طولانی مدت برای مباشر و معاونین در قتل مرحوم محمودرضا جعفرآقایی وکیل شاهرودی در شعبه ۲ کیفری یک استان مستقر در آن شهرستان خبر داد.


مباشر و معاونین در قتل وکیل شاهرودی در آستانه اجرای حکم قصاص نفس و حبس‌های طولانی مدت


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، محمدجعفرعبدالهی گفت: عزم و اراده دستگاه قضایی استان سمنان در مبارزه جدی و بدون اغماض با جرایم؛ محکم، استوار و بدون تأثیرپذیری و در چارچوب موازین با رفتاری توأم با قاطعیت است.

وی ادامه داد: در پرونده قتل مرحوم محمودرضا جعفرآقایی، وکیل شاهرودی به مسئولان قضایی شهرستان دستور داده شد، با دقت نظر و توجه به تمامی ابعاد حادثه و البته سرعت مناسب، مرتکبین شناسایی، دستگیر و برخورد قانونی و بدون مماشات را اِعمال کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به مجازات مباشر و معاونین در قتل وکیل شاهرودی افزود: مجازات اشد برای مجرمین این پرونده از جمله قصاص نفس و اجرای حکم به صورت علنی برای مباشر و حبس‌های طولانی مدت و پرداخت جزای نقدی در حق دولت برای ۶ نفر معاون در این قتل در نظر گرفته شده است.

عبدالهی در تشریح اتهامات معاونین گفت: معاونت در قتل از طریق؛ تسهیل، ترغیب، تشویق، تطمیع و تهیه وسایل اتکاب جرم، نگهداری غیرمجاز اسلحه شکاری و گلوله‌ها، خلاصی دادن مجرم از محاکمه از جمله اتهامات معاونین بوده که به لحاظ نحوه ارتکاب جرم و انگیزه مرتکبین، حکم حبس برخی از افراد در دیگر شهر‌های استان‌های کشور اجرا می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: پرونده در جریان رسیدگی است و آثار و تبعات اجتماعی بزه ارتکابی، نحوه ارتکاب جرم و بیم تجری دیگران در رأی صادره لحاظ شده است که پس از قطعیت حکم و رعایت تشریفات قانونی، گردش کار حاصله منتشر خواهد شد.



پایان خبر





نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،


تلگرام خبر


منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.