بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :


یدیعوت احارونوت:




روزنامه یدیعوت احارونوت از اقدام چین به اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل در پی جنگ در غزه اعمال کرده است.


چین تحریم‌هایی را علیه اسرائیل در پی جنگ علیه غزه اعمال کرده است


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از روزنامه عبری یدیعوت احارونوت، کارخانه‌های دارای فناوری پیشرفته در اسرائیل برای واردات قطعات از چین که تحریم‌هایی علیه تل آویو در پی جنگ در غزه اعمال می‌کند، با مشکلاتی مواجه هستند. 

این روزنامه به نقل از واردکنندگان اسرائیلی نوشت که چینی‌ها برای ارسال قطعاتی که می‌تواند برای اهداف غیرنظامی و نظامی در اسرائیل استفاده شود، مشکلات بوروکراتیک ایجاد کرده‌اند.

در این گزارش به نقل از یک منبع دولتی اسرائیل آمده است: «مشخص است که این موضوع به جنگ غزه ارتباط دارد».

یدیعوت احارونوت همچنین به نقل از یک منبع دیگر نوشت که قطعات مورد بحث را می توان برای مقاصد نظامی نیز مورد استفاده قرار داد.

واردکنندگان اسرائیلی می‌گویند که چینی ها بدون اعلام تحریم علیه اسرائیل اقدامات بروکراتیک را آغاز کرده‌ند و آنها باید فرم‌های زیادی را پر کنند و ارسال محموله ها به بهانه پر نکردن صحیح فرم‌ها به تاخیر می‌افتد و نتیجه آن مشکل در تامین مواد است.

یک منبع دولتی اسرائیل نیز در همین راستا گفت: «در هفته‌های اخیر، شرکت‌های دارای فناوری پیشرفته از تاخیر در تامین قطعات با کاربردهای دو گانه (غیر نظامی و نظامی) از چین شکایت کرده‌اند».

این منبع افزود: «در تمام بررسی‌هایی که با ارگان های رسمی انجام داده‌ایم، این تغییر در قوانین در گذشته انجام نشده است. نگرانیم که در زمانی که در جنگ در غزه هستیم، این اقدام به شدت اجرا شود. درخواست‌های تجدیدنظر برای چینی‌ها ارسال شده است و پاسخ رسمی آنها این است که هیچ تغییری در سیاست وجود ندارد. برای همه ما روشن است که این موضوع به طور مستقیم با جنگ در غزه مرتبط است».

در این گزارش آمده است که دولت چین در جنگ به وضوح یک خط حمایت از فلسطین را در پیش گرفته است.

 

 



پایان خبر





نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،


تلگرام خبر


منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.