بخش اخبار بهداشت و سلامت ایرانیان نیوز :

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: مشکل اصلی ما تامین زیرساخت‌های اساسی برای ورودی‌های بهمن امسال در رشته‌های علوم پزشکی است.

لزوم تامین زیرساخت برای افزایش ظرفیت پزشکی ///**********به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان لزوم تامین زیرساخت برای ورودی های جدید بهمن دانشجویان علوم پزشکی با توجه به افزایش ظرفیت پزشکی صورت گرفته، گفت: با مصوبه افزایش ظرفیت در خصوص رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را ابلاغ شد، دو سال است وزارت بهداشت وظیفه خود را انجام داده و دقیقاً بر اساس جدول افزایش پذیرش انجام شده است اما متاسفانه بودجه های لازم در این خصوص به وزارت بهداشت تعلق نگرفته است.

باقری فرد افزود: ما جلساتی داشتیم و برآوردهای کارشناسی را در اختیار برنامه و بودجه قرار دادیم و قول هایی شنیدیم که هنوز به آن عمل نشده است.

وی با بیان اینکه برای افزایش ظرفیت به حدود 8 همت بودجه نیاز است، تاکید کرد: نیاز فوری ما برای دانشجویان ورودی بهمن هستند، چیزی حدود یک و نیم همت است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: با جلساتی که در سازمان برنامه بودجه و مکاتباتی که داشتیم قرار شد در اولین فرصت مبلغ فوری در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد تا ما در اختیار دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی قرار بدیم و سپس با بودجه‌های بعدی بتوانیم زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم.

در پایان باقری فرد با اشاره به رویکرد مثبت سازمان برنامه و بودجه نسبت به افزایش بودجه افزایش ظرفیت، گفت : امیدواریم هرچه سریع‌تر مبلغ فوری را در اختیار ما قرار دهند و با تامین مبالغ دانشجویان بتوانند در فضای مناسبی آموزش را پیگیری کنند. 

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.