بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، محمد‌ ابراهیم حسن‌نژاد در دومین روز از سفر به استان گلستان، صبح امروز به شهرستان آق‌قلا رفت و از واحد دامپروری صنعتی یک هزار رأسی این شهرستان بازدید کرد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی با مناسب ارزیابی کردن دامپروری استان گلستان گفت: تعداد زیادی از زنجیره‌های طیور و دام در گلستان شکل گرفته است به گونه‌ای که در بخش تخم‌گذار و گوشتی همه حلقه‌ها از فرآوری، تولید و کشتارگاه تا واحد‌های بالادستی صنعت طیور ایجاد شده است.

وی سیاست وزارت جهادکشاورزی و معاونت امور تولیدات دامی را ایجاد و توسعه زنجیره‌ها در دام و طیور دانست و تصریح کرد: به دنبال اجرای این الگوها برای تولید بهتر و با کیفیت‌تر در دیگر مناطق کشور هستیم.

حسن‌نژاد در همین حال گفت: شکل گیری زنجیره‌ها علاوه بر راندمان تولید در تعادل بخشی به قیمت محصولات کشاورزی و دامپروری و تنظیم بازار موثر است.

نماینده وزیر جهادکشاورزی با اشاره به بازدیدهای خود از شهرستانهای استان گلستان گفت: مجموعه‌های کشت و صنعت گلستان از جمله واحد مورد بازدید در شهرستان آق‌قلا، هم در تولید و هم در زمینه اصلاح نژاد دام، فعال است.

حسن‌نژاد در این رابطه افزود: استفاده از اختلاط خونی نژادهای شیری و گوشتی کشور با دیگر نژادها، ضمن بهبود کیفیت فراوردهای دامی، در بخش پرورش دام با صرفه‌جویی در برخی مولفه‌ها، مانند مصرف کم علوفه و تولید شیر بیشتر در اقتصاد کشاورزی و تامین غذای کشور نقش تعیین کننده‌ای دارد.

وی در پایان تاکید کرد: در اثر اقدامات ناسازگار تحت عنوان توسعه روستایی،آسیب‌های زیادی به تولید روستا وارد شده است که می‌توان با استفاده از روش‌های اصلاح نژاد و تثبیت خونی نژادهای بومی و توسعه دامداری روستایی، بخشی از آن را جبران کرد.

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.