بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :


معاون سازمان انرژی اتمی مطرح کرد:




رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای گفت: یکی از خدمات صنعت هسته‌ای در حوزه کشاورزی، افزایش زمان انبارمانی‌ها محصولات است و این اتفاق می‌تواند منجر به صادرات بیشتر محصولات و ارتقای اقتصاد کشاورزی شود.


افزایش انبارمانی و تقویت صادرات با پرتودهی محصولات کشاورزی


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، امیرحسین فقهی در جریان بازدید محمد اسلامی، معاون رییس جمهور از زیرمجموعه‌های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) در استان البرز اظهار کرد: همکاری صنعت هسته‌ای با متخصصان و دانشمندان حوزه کشاورزی کشور و همچنین مراکز تحقیقاتی تات به دهه ۷۰ بر می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه سازمان انرژی اتمی ایران هیچ‌گاه در تفاهم متقابل با دانشمندان و متخصصان حوزه کشاورزی مشکلی نداشته است، افزود: همیشه همکاری‌ها وجود داشته و این سطح از  همکاری‌ها، دستاوردهای ارزشمندی را برای کشور به ارمغان آورده که امروز برخی از نتایج آن قابل مشاهده است.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه گفت: در بازدید امروز شاهد استقبال بسیار خوب متخصصان حوزه کشاورزی بودیم و آن‌ها نیز مواردی را به واسطه تخصص خود در زمینه استفاده از کاربردهای صنعت هسته‌ای در حوزه کشاورزی یادآوری کردند که  بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه امیدواریم صنعت هسته‌ای کشور بتواند با همراهی صنعت کشاورزی به زندگی مردم کمک کرده و در آن تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: نکته مهم در حوزه کشاورزی میزان اشتغال بیشتری است که این صنعت می‌تواند نسبت به صنایع دیگر ایجاد کند.

معاون رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: همچنین در بحث جغرافیایی نیز حوزه کشاورزی در ایجاد اشتغال بسیار گسترده‌ بوده و سطوح دانشی بالا در این صنعت،‌ می‌‌طلبد تا کمک بیشتری به آن انجام گیرد.

رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای ادامه داد: در این زمینه مکانیزه کردن کشاورزی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین؛ به کاهش مصرف آب و بهره‌وری بیشتر خواهد انجامید و در ادامه به ثروتمندتر شدن و اقتصادی بودن آن کمک می‌کند و در نهایت این ثروت منجر به افزایش صادرات می‌شود.

وی با بیان اینکه ثروت برگشتی از طریق رشد صادرات در این صنعت را می‌توان در راستای کمک به حوزه کشاورزی استفاده کرد، اظهار کرد: یکی از بخش‌هایی که صنعت هسته‌ای علاوه بر تولید بذور و محصولات جدید می‌تواند در کنار حوزه کشاورزی باشد، افزایش زمان انبارمانی محصولات کشاورزی است.

فقهی افزود: هنگامی‌که انبارمانی محصولات کشاورزی افزایش یابد و همزمان اتلاف در مرحله داشت، کاشت و برداشت را نیز کاهش دهیم، می‌توانیم افزایش قابل توجهی را در حوزه تولید محصولات داشته باشیم که یک ارزش افزوده به حساب می‌آید و موضوعی است که منجر به صادرات بیشتر و اقتدار حوزه کشاورزی جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به کمک مراکز پرتودهی در کنار مراکز تحقیقاتی کشور به حوزه کشاورزی و تولید مواد غذایی گفت: ما در سازمان انرژی اتمی ایران خود را جزو همکاران مرکز تحقیقات کشاورزی می‌دانیم و از گذشته تاکنون با این مراکز رابطه بسیار خوبی داشته‌ایم.

وی در پایان گفت: براساس برنامه‌ریزی و آمایش انجام گرفته و با نظر وزارت جهاد کشاورزی، ۱۲ منطقه در کشور برای پرتودهی در نظر گرفته شده است. برخی از این سامانه‌‌های پرتودهی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که قابلیت جابه‌جایی دارند تا در مناطق مختلف و در فصول مختلف قابلیت استفاده و انتقال داشته باشند.



پایان خبر





نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،


تلگرام خبر


منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.