بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :






رئیس دانشگاه تهران، مأموریت بنیانگذاری و طراحی «نظام رتبه‌بندی مؤسسات آموزش عالی» را به مدیرکل جدید نظارت، ارزیابی و آمایش آموزش عالی استان تهران ابلاغ کرد.


راه‌اندازی «جایزه کیفیت آموزش عالی» در دانشگاه تهران


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نظارت، ارزیابی و آمایش آموزش عالی استان تهران با تقدیر از تلاش‌های محمدعلی شاه‌حسینی مدیرکل سابق این مرکز گفت: چنانکه در بسیاری از کشورها مرسوم است، نظام رتبه‌بندی بر اساس شاخص‌های مختلف طراحی می‌شود. اداره کل نظارت، ارزیابی و آمایش آموزش عالی استان تهران هم می‌تواند با بومی‌سازی چنین شاخص‌هایی، نظام رتبه‌بندی مؤسسات آموزش عالی را در مرحله اول در استان تهران طراحی کند و سپس آن را در سطح ملی نیز مورد بهره‌برداری قرار دهد. 

وی افزود: بر اساس همین نظام رتبه‌بندی، می‌توان دانشگاه‌های سرآمد را سالانه معرفی و جایزه‌ای به آن‌ها اعطا کرد. امیدوارم طی یک‌سال آینده بر اساس پایشی که از عملکرد مؤسسات آموزش عالی استان تهران به عمل می‌آید، شاهد رتبه‌بندی این مؤسسات و اهدای جوایز کیفیت آموزش عالی به تفکیک شاخص‌های کیفیت و عملکرد کلی مؤسسات آموزش عالی باشیم. 

در این مراسم، شاه‌حسینی با اشاره به آغاز فعالیت این اداره کل در سال ۱۳۹۷ و دشواری‌هایی که در تثبیت آن وجود داشت، گفت: چنین اداره‌ای در تمام استان‌های کشور به جز استان تهران وجود داشت و دانشگاه تهران متقبل ایجاد این نهاد در استان تهران شد. راهی دشوار و طولانی طی شد تا این اداره کل توانست به جایگاه کنونی برسد و مؤسسات آموزش عالی استان آن را بپذیرند و با آن همکاری کنند. در سطح دانشگاه، ساختاری با ۱۵ پست سازمانی مصوب طراحی شد و مجموعه‌ای از کارکنان زبده دانشگاه در این ساختار جذب شدند. این اداره کل امروز هویت خود را یافته و توانسته است به عنوان بهترین اداره کل در میان تمامی استان‌های کشور برگزیده شود. 

میثم شهبازی مدیرکل جدید نظارت، ارزیابی و آمایش آموزش عالی استان تهران نیز با اشاره به اهمیت نظارت و حفظ کیفیت در آموزش عالی گفت: اهمیت کیفیت آموزش را باید در بستر اجتماعی نگریست، چراکه به تمام دیگر حوزه‌های جامعه سرایت می‌کند. از نظر من، برای حفظ و ارتقای کیفیت آموزشی، صرفاً نباید به جنبه سلبی و موارد نقض کیفیت متمرکز شد، بلکه باید جنبه ایجابی و تشویق نمونه‌های باکیفیت را در قالب جشنواره و جایزه هم در دستور کار قرار داد. همچنین در فرآیند نظارت، صِرف اظهارنامه و بازدید کافی نیست، بلکه بهتر است سامانه‌ای طراحی شود که ذینفعان بتوانند به طور دائمی در فرآیند نظارت مشارکت کنند. تلاش خواهیم کرد علاوه بر عوامل توانمندساز، آثار اجتماعی آموزش عالی را نیز ملاک نظارت و کیفیت قرار دهیم.



پایان خبر





نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،


تلگرام خبر


منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.