بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :


رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خبر داد:




رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از کاهش فاصله‌ بین سواد شهری و روستایی به ۱۱ درصد خبر داد.


کاهش فاصله‌ باسوادی در مناطق شهری و روستایی به ۱۱ درصد


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، “علیرضا عبدی” رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در نشست خبری صبح امروز دوم دی ماه بیان کرد: اوایل انقلاب و وقتی دستور تشکیل نهضت سوادآموزی داده شد، ما در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۴۷ درصد باسواد داشتیم و با فاصله ۲۳ درصدی بین توسعه سواد زنان و مردان و ۳۴.۹ درصدی بی سوادی شهری و روستایی مواجه بودیم.

عبدی در ادامه گفت: امروز وضعیت سواد در ایران در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال به حدود ۹۸ درصد رسیده است و نرخ باسوادی زنان و مردان به ۶ درصد و فاصله‌ بین سواد شهری و روستایی به ۱۱ درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: در دنیا نرخ رشد باسوادی ۱۸ درصد بوده و در ایران رشد ۲ و نیم برابری داشته ایم. ضمن اینکه توجه داشته باشیم که جمعیت ایران در سال ۵۵ حدود ۳۵ میلیون بوده و امروز بالغ بر ۸۶ میلیون جمعیت دارد.

عبدی با بیان اینکه همه اتفاقاتی که تا کنون در نهضت رخ داده گام اول نهضت سوادآموزی بوده، ادامه داد: با عنایت به تعریف گام دوم انقلاب اسلامی، نهضت سوادآموزی برای خود تکلیف گام دومی را با توجه به سیاست های گام دوم انقلاب و رویکردهای داخلی و خارجی تعریف کرده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در برنامه توسعه هفتم بندی برای نهضت سوادآموزی جانمایی شد. در این بند آمده است که وزارت آموزش و پرورش مکلف است قانون اساسنامه نهضت سوادآموزی جمهوری اسلامی ایران مصوب سال ۱۳۶۳/۳/۳ را با هدف ریشه کنی کامل بی سوادی مطلق و توسعه و تعمیق سواد و در جهت ارتقای سواد عمومی جامعه مبتنی بر مفاهیم جدید و آموزش مستمر همگانی مورد بازنگری قرار داده و ظرف مدت شش ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون تهیه و به تصویب هیأت وزیران برساند.

بنابراین پس از این نهضت سوادآموزی از یک متصدی به تنظیم گر تبدیل می شود.



پایان خبر





نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،


تلگرام خبر


منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.