بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :







مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: بزرگترین آب‌شیرین‌کن خاورمیانه در خشکی با ظرفیت ۱۰۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز در راستای تکمیل طرح اضطراری تامین آب آشامیدنی منطقه سیستان و زاهدان به زودی نصب خواهد شد.


بزرگترین آب‌شیرین‌کن خاورمیانه در منطقه سیستان نصب می‌شود


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، از وزارت نیرو، “علیرضا قاسمی” شامگاه جمعه در نشست با خبرنگاران شمال سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر افزود: طرح اضطراری تامین آب آشامیدنی منطقه سیستان در پایان سال گذشته تعریف و اجرای آن در حوزه دوراهی دشتک، دشتک حرمک، هامون هیرمند و شیله توسط آب و فاضلاب استان و حوزه بندان و دیوار مرزی توسط آب منطقه‌ای استان آغاز شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۳ حلقه چاه در دشت‌های مستعد برداشت آب، توسط آبفا حفر شده است، افزود: حدود ۱۰۰ کیلومتر خط انتقال برق، آب و جاده دسترسی و ۷۳ اتاقک سرچاه به همراه ترانس و تمامی منصوبات سرچاهی نیز آماده شده است.

وی با بیان اینکه برداشت آب خام از چاه‌ها از بیش از یک ماه قبل آماده شده است، تصریح کرد: با نصب و راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن آب حوزه زاهدان از منطقه سیستان جدا می‌شود و در مجموع از کل منابع دشت با شیرین‌سازی و اختلاط 2000 لیتر در ثانیه تأمین و برای سیستان و زاهدان انتقال داده خواهد شد.

قاسمی گفت: تمام این برنامه‌ریزی‌ها بر اساس پیش‌بینی‌ها در حال انجام است و در تلاش هستیم تاخیری در تحویل آب به مردم نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با اقداماتی که توسط همکاران ما در شهرستان زابل در چاه نیمه‌ها و تصفیه‌خانه انجام شده کمترین تنش آبی را در منطقه شاهد هستیم، بارج شناور برای سومین بار برای برداشت آب جابه جا شده و تمام تلاش خودمان را می‌کنیم از ظرفیت ذخیره چاه نیمه به درستی استفاده شود.

وی، از عزم دولت برای تامین آب آشامیدنی منطقه سیستان و زاهدان خبر داد و گفت: بیشترین اعتبارات در میان شرکت‌های آب و فاضلاب کشور به استان اختصاص پیدا کرده که نشان از نگاه جدی دولت به این منطقه است.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه بیش از سه سال هیچ آبی از سوی کشور افغانستان وارد منطقه سیستان نشده و حق مسلم مردم منطقه دریافت حق آبه است، دولت به جد در حال پیگیری برای دریافت آن است.



پایان خبر





نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،


تلگرام خبر


منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.