بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :


در گفت و گو با سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، مطرح شد:




معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان تهران با اشاره به اجرای طرح پیشگیری از معلولیت در زنان سرپرست خانوار گفت: از ابتدای سال تاکنون غربالگری شنوایی ۱۰ هزار کودک سه تا پنج سال در استان تهران انجام شده و همچنان تا پایان سال این طرح ادامه دارد.


اجرای طرح پیشگیری از معلولیت‌های سالمندی برای سالمندان/غربالگری شنوایی ۱۰ هزار کودک سه تا پنج سال در استان تهران


«علیرضا محمدی» معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، درباره طرح غربالگری شنوایی دربین نوازدان و همچنین کودکان ۳ تا ۵ سال گفت: غربالگری شنوایی و بینایی ازبرنامه‌های ثابت ما هستند و این فعالیت‌ها در سطح استان همزمان با اجرای آن در سطح کشور انجام می‌شود. در حال حاضر نیز برای نوزادان و کودکان ۵ تا ۶ سال غربالگری شنوایی انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه همه خانوارهایی که کودک یا نوزاد در این سنین دارند از جمله اتباع غیرایرانی جز جامعه هدف ما محسوب می‌شوند و خدمت به آن‌ها ارائه می‌شود، ادامه داد: در خصوص غربالگری شنوایی برای نوزادان در شش ماهه ابتدای سال جاری تقریبا ۴۹ هزار نفر غربالگری شده‌اند در سال ۱۴۰۱ نیز ۹۹ هزار و ۸۲۴ نفر غربال شده‌اند با توجه به آمار شش ماهه ابتدای سال به هدف نهایی این برنامه که غربال همه جامعه هدف است برسیم. 

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: همچنین درخصوص غربالگری شنوایی برای کودکان ۳ تا ۵ سال نیز تاکنون ۱۰ هزار نفر مورد غربالگری شنوایی قرار گرفته‌اند هدف نهایی ما این است که همه کودکانی که در این شرایط سنی بوده و جامعه هدف این برنامه ما هستند مورد غربالگری قرار بگیرند. در خصوص موضوعات غربالگری شنوایی و بینایی در سه ماهه پایانی سال بیشترین مراجعات را هرساله داریم. 

محمدی تاکید کرد: برای غربالگری و تشخیص یک زمان طلایی وجود دارد که باید در این زمان مشخص این افراد شناسایی شوند و بعد از آن باید به افرادی که دارای مشکل شناسایی می‌شوند خدمات توانبخشی مانند سمعک یا کاشت حلزون، خدمات شنیداری و گفتاری ارائه شود از این زمان طلایی بهترین استفاده را کرده ایم. هدف ما این است که بعد از غربالگری و تشخیص افرادی را که شناسایی می‌کنیم خدمات نیز ارائه دهیم و در حوزه توانبخشی ارائه سمعک رایگان، کاشت حلزون و موضوعاتی از این قبیل دنبال می‌شود. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره سایر اقدامات اداره کل بهزیستی استان تهران درخصوص غربالگری پیشگیری از معلولیت‌ها گفت: در طرح پیشگیری از معلولیت‌ها طرح پیشگیری از معلولیت‌های سالمندی را برای سالمندان داریم، همچنین پیشگیری از معلولیت در جامعه زنان سرپرست خانوار را داریم با توجه به اینکه زنان سرپرست خانوار درگیر موضوعات سلامتی هستند و سلامت خود را رها می‌کنند از همین رو شناسایی این افراد و ارائه خدماتی برای پیشگیری از معلولیت‌ها در این زنان از برنامه‌های ما است. 

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان تهران درباره این طرح توضیح داد: از برنامه‌های ما شناسایی زنان سرپرست خانوار است و به صورت فعالیت‌های اجتماع محور به این زنان مراجعه می‌کنیم و آموزش‌ها و آگاهی‌سازی‌هایی به این زنان ارائه می‌شود. 

محمدی تصریح کرد: یکی دیگر از مهمترین برنامه‌های ما موضوع ژنتیک است که از طریق مشاوره ژنتیک و ارجاع به آزمایشگاه این طرح را دنبال می‌کنیم همچنین به خانوارهایی هم که مشکلات معیشتی دارند از و گروه‌های تحت پوشش سازمان هستند این خدمات را به صورت رایگان دریافت می‌کنند با این اقدام می‌توانیم از اختلالات ناشی از موضوعات ژنتیکی است جلوگیری کنیم. 

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان تهران درباره بانک جامع اطلاعاتی درخصوص افراد دارای معلولیت در استان تهران گفت: در حوزه توانبخشی در سامانه ارمغان اطلاعات همه افراد دارای معلولیت ثبت شده است و خدمات نیز براین اساس به این افراد ارائه می‌شود.



پایان خبر





نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،


تلگرام خبر


منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.