بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :


رئیس سازمان محیط‌زیست اعلام کرد:




رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر این که همه ضوابط محیط‌زیستی در طرح گردشگری آشوراده رعایت شده است، گفت: پس از سفر استانی اول رئیس‌جمهور به گلستان، جلساتی را با حضور دانشگاهیان، سمن‌ها و کارشناسان برگزار کردیم که در نتیجه آن، با همفکری یکدیگر طرح جامعی برای احیای خلیج گرگان تعریف شد که منجر به افزایش ۵ هزار هکتاری وسعت خلیج شده است.


افزایش ۵ هزار هکتاری وسعت خلیج گرگان با اجرای پروژه احیا/ همه ضوابط محیط‌زیستی در «طرح گردشگری آشوراده» رعایت شده است


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در حاشیه مراسم آغاز رسمی عملیات اجرای «طرح طبیعت‌گردی آشوراده» با اشاره به دستور ویژه رئیس‌جمهور در سفر اول هیات به استان گلستان برای احیای خلیج گرگان گفت: با توجه به اهمیت موضوع، پس از انجام سفر رئیس‌جمهورف جلسات متعددی در ستاد احیای تالاب‌های کشور با حضور کارشناسان برگزار شد. 

وی افزود: همچنین جلساتی را با حضور دانشگاهیان، سمن‌ها و کارشناسان برای احیای خلیج گرگان برگزار کردیم که در نهایت، با همفکری یکدیگر طرح جامعی تعریف شد که در نتیجه اجرای آن، ۵ هزار هکتار به مساحت خلیج گرگان افزوده شده است که علاوه بر مزیت‌های محیط‌زیستی، هم قابلیت قایقرانی دارد و هم به اشتغال و تفرج کمک می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌‌زیست خاطرنشان کرد: به این دلیل این که هم حساسیت‌های منطقه و هم حساسیت‌های مردم محلی را می‌دانستیم، صندوق ملی محیط‌زیست را در بحث سرمایه‌گذاری طرح گردشگری آشوراده پای کار آوردیم و این کار به صورت کاملا محیط‌زیستی انجام شده است و هیچ مشکل خاصی ندارد.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: محیط‌زیست ظرفیت‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی بسیار خوبی دارد که یکی از نمونه‌های آن را در طرح طبیعت‌گردی آشوراده می‌بینیم. همه ضوابط محیط‌زیستی در این طرح رعایت شده است و پایش و نظارت نیز مرتباً انجام خواهد شد.

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست، سلاجقه در پایان گفت: لازم است دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو نسبت به تامین حقابه‌ها و همچنین مدیریت جامع حوضه‌ آبخیز و پمپاژ آب وظایف خود را به خوبی انجام دهند تا طرح رها نشود. در طرح طبیعت‌گردی آشوراده هم ضریب اقتصادی مردم منطقه بالا می‌رود و هم یک الگوی توسعه بر پایه محیط‌زیست در کل کشور شکل خواهد گرفت.



پایان خبر





نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،


تلگرام خبر


منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.