بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :






هفتمین کنگره بین‌المللی “تحقیقات شیلات و آبزیان” و “رویداد فناوری‌های نوین شیلاتی” ۳ الی ۵ دیماه در مرکز آموزش عالی کشاورزی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.


هفتمین کنگره بین‌المللی "تحقیقات شیلات و آبزیان" سوم الی پنجم دیماه برگزار می‌شود


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، سید داوود میررحیمی، رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) و رئیس این کنگره در نشست خبری که امروز ۲۹ آذرماه برگزار شد، گفت: هفتمین کنگره بین‌المللی تحقیقات شیلات و آبزیان و “رویداد فناوری‌های نوین شیلاتی” با همکاری مرکز آموزش عالی امام خمینی و موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور سوم تا پنجم دیماه به مدت سه روز برگزار می‌شود که دو روز اول مربوط به کنگره و روز سوم به رویداد فناوری‌های نوین شیلاتی اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: رویداد فناوری‌های نوین شیلاتی، برای اولین بار در جنب این نمایشگاه با هدف تجاری سازی ایده‌ها و کارآفرینی در این زمینه برگزار می‌شود.

میررحیمی در ادامه با اشاره به رسالت مرکز آموزش عالی امام خمینی در خصوص آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی و کارآفرینی در بخش کشاورزی، گفت: بر اساس این رسالت مرکز آموزش عالی امام خمینی در تمام حوزه‌های بخش کشاورزی کارگاه‌ها و همایش‌های مختلفی برگزار می‌کند و در وجه کارآفرینی، بیشترین همکاری‌ها را با بخش خصوصی دارد؛ به طوریکه در همین زمینه بیش از ۶۰ شرکت فناور و دانش بنیان در این مجموعه مستقر هستند که بخشی از آنها زیرمجموعه پارک علمی و فناوری کشاورزی محسوب می‌شوند.

 

خبرنگار: حسین کاظمی

وی با اشاره به موقعیت ارزشمند ژئوپلیتیک ایران از نظر دریایی، گفت: حدود ۵۸۰۰ کیلومتر مرز دریایی، نشان از قدرت قابل توجه ایران از این نظر دارد و یکی از ظرفیت‌هایی که این موقعیت خدادادی در اختیار ما قرار می‌دهد، در حوزه امنیت غذایی است.

میررحیمی با اشاره به تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصولات شیلاتی و آبزیان در کشور، گفت: این تولیدات در مقایسه با کل تولیدات بخش کشاورزی تقریبا یک درصد تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است که بخشی از آن در آب‌های سرزمینی انجام می‌شود و امیدواریم که از ظرفیت‌های بخش دریایی بیشتر استفاده شود.

وی ادامه داد: دست اندکاران صنعت شیلات و آبزی پروری درصدد هستند که میزان تولید محصولات این حوزه تا سال ۱۴۰۴ دو برابر شود و ما نیز در این همایش و دیگر برنامه‌های خود، سعی خواهیم کرد که در راستای دستیابی به این اهداف موثر باشیم.

میررحیمی اضافه کرد: طبق آمارها سرانه مصرف سالانه آبزیان در کشور  ۱۳ کیلوگرم به ازای هر نفر است که تقریبا نصف میانگین جهانی است و لازم است به افزایش سرانه مصرف نیز توجه صورت گیرد.

وی همچنین گفت: در سال جاری تاکنون ۳ دوره آموزشی برای کارشناسان وزارتخانه و ۱۰ دوره آموزشی نیز برای بهره برداران حوزه‌های شیلاتی و آبزی پروری توسط مرکز آموزش عالی امام خمینی انجام شده است.

 



پایان خبر





نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،


تلگرام خبر


منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.