بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :


رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در گفت‌وگو با سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،:




رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: امروز پژوهش‌های تقاضامحور در مجموعه کارهای علمی دانشگاه ها فقط ۲ درصد است و تعداد مقالات و تولیدات علمی مشترک با بخش تولید و صنعت جامعه نیز فقط یک درصد است.


پژوهش‌های تقاضامحور در دانشگاه‌ها فقط ۲ درصد است/ اعلام فراخوان پویش نذر علمی برای آینده‌سازی فلسطین


“بابک نگاهداری” رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، در مورد فعالیت‌های پژوهشی در حیطه مسائل فلسطین و کارویژه های پژوهشی در این رابطه اظهار کرد: پژوهشگران مرکز پژوهش‌های مجلس در یک حرکت خودجوش و مردمی، از طریق مرکز مطالعات پایگاه بسیج قوه مقننه، فراخوان پویش نذر علمی برای آینده‌سازی فلسطین را اعلام کرده‌اند.

نگاهداری افزود: این فراخوان به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی، پژوهش‌های صورت گرفته در زمینه‌ فلسطین و مسائل آن را دریافت می‌کند و پژوهشگران جهان اسلام از همه کشورها برای شرکت در این فراخوان دعوت شده‌اند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس عنوان کرد: این پژوهش‌ها، پیشنهادهایی که در زمینه توسعه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برای فلسطین آزاد بعد از فروپاشی اسرائیل وجود دارد را به اشتراک می‌گذارند تا مبتنی بر تحقیقات برای آینده فلسطین و به منظور کمک به مردم مظلوم این کشور برنامه ریزی و پیشنهاداتی به آن‌ها ارائه شود.

نگاهداری اضافه کرد: هم اکنون این فراخوان اعلام شده و مرکز مطالعات پایگاه بسیج مرکز پژوهش‌های مجلس نیز به صورت جدی دنبال تحقق این کار تحقیقاتی و پژوهشی است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با نیازمحور شدن پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاهی و فعالیت‌های تحقیقاتی صورت گرفته پیرامون این امر گفت: هرچقدر سازوکار ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت و حکمرانی را بیشتر برقرار کنیم، پژوهش‌های دانشگاهی به سمت تقاضامحور و نیازمحور شدن سوق پیدا می کنند. ما از این منظر هم اکنون وضع مطلوبی نداریم.

نگاهداری گفت: امروز پژوهش‌های تقاضامحور در مجموعه کارهای علمی دانشگاه‌ها فقط ۲ درصد است و تعداد مقالات و تولیدات علمی مشترک با بخش تولید و صنعت جامعه یک درصد است؛ پس هنوز در زمینه تقاضامحوری پروژه‌های علمی کار زیادی داریم.

او در آخر تاکید کرد: فکر می‌کنم هنوز نظام ارتباط علم و صنعت با دانشگاه‌های ما در جهت احصای نیازها و ظرفیت‌های طرف مقابل خوب عمل نکرده است.



پایان خبر





نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،

نرم افزار موبایل سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،


تلگرام خبر


منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.