بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

پسکوف: ارائه ضمانت‌های امنیتی به اوکراین تجاوز به امنیت روسیه است


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین تاکید کرد که ارائه هر گونه ضمانت‌های امنیتی به اوکراین اقدامی اشتباه و بسیار خطرناک است و تجاوز به امنیت روسیه به شمار می‌رود.  


پسکوف گفت: «ما این اقدام را بسیار اشتباه و خطرناک می‌دانیم، چرا که این کشورها با ارائه هر گونه ضمانت‌های امنیتی به اوکراین در واقع اصل بین‌المللی در زمینه تقسیم‌ناپذیر بودن امنیت را نادیده می‌گیرند».


وی افزود: «‌ارائه ضمانت‌های امنیتی به اوکراین بدان مفهوم است که به امنیت روسیه تجاوز می‌شود. این امری محال و مملو از پیامدهای بسیار منفی در میان مدت و دراز مدت و حتی کوتاه‌مدت است». 


سخنگوی کرملین تاکید کرد که ارائه مهمات خوشه‌ای به اوکراین وضعیت راتغییر داده و روسیه را ناگزیر به اتخاذ پاسخ می‌کند. اینکه این پاسخ ها چه خواهند بود، در تخصص وزارت دفاع است‌.  


پسکوف گفت: «هدف از تاسیس و طراحی ناتو تضمین ثبات و امنیت نبوده است. این یک ائتلاف تهاجمی است و موجب عدم ثبات و در نتیجه، تجاوز و جنگ می‌شود اما به رغم این مسائل، روابط روسیه و چین علیه هیچ طرفی نبوده است».


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.