بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

توافق کی‌یف با ۱۱ کشور هم‌پیمان بر سر آموزش استفاده از جنگنده‌های اف-۱۶


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین گفت که کی‌یف با ۱۱ کشور شریک بر سر تشکیل ائتلافی که خلبانان اوکراینی استفاده از هواپیماهای جنگی اف-۱۶ را آموزش دهد، به توافق رسیده است. 


رزنیکوف در توییتی از محل برگزاری نشست ناتو در ویلنیوس اعلام کرد: «این خبری رسمی است: ائتلافی برای آموزش استفاده از جنگنده‌های اف-۱۶ به نیروی هوایی اوکراین تشکیل شده است! امروز، ۱۱ کشور هم‌پیمان به همراه اوکراین یادداشتی را امضا کردند که در آن شرایط مشخص شده است. من به ویژه از دانمارک و هلند برای رهبری برجسته آنها در این فرایند سپاسگزارم».


پیش از این نیز، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرده بود که ایالات متحده از ارسال هواپیماهای اف-۱۶ به ترکیه با مشورت کنگره حمایت می‌کند. 


سالیوان در یک نشست خبری گفت: «جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد جنگنده‌های اف-‌۱۶ را با مشورت کنگره به ترکیه منتقل کند».


وی افزود: «آمریکا از ایده پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا نیز حمایت می‌کند، درخواست آنکارا برای پیوستن به این اتحادیه با پیوستن سوئد به ناتو ارتباطی ندارد».




 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.