بخش اخبار بهداشت و سلامت ایرانیان نیوز :

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت به منظور بررسی زیرساخت‌های اجرای برنامه سلامت خانواده، بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و بهره برداری از چند طرح عمرانی به این استان سفر کرد.

برنامه سلامت خانواده فرصت مناسبی برای حوزه بهداشت استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر بهروز رحیمی در آیین افتتاح اولین مرکز جامع سنجش و ارتقاء سلامت منابع انسانی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: این مرکز برای اولین بار در کشور راه‌اندازی می‌شود و سلامت کارکنان را قبل و بعد از استخدام ارزیابی می‌کند که نشان از اهمیت منابع انسانی برای نظام سلامت دارد.

افتتاح و بهره‌برداری از اولین دستگاه پت اسکن استان اصفهان از دیگر برنامه‌های سفر معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت بود؛ با بهره‌برداری از این دستگاه بیماران سرطانی و سخت درمان از مراجعه به سایر استان‌ها و طی مسافت‌های طولانی بی‌نیاز می‌شوند.

دکتر رحیمی در نشست با هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و جمعی از مسئولان استانی، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و دهه ولایت، خدمت در نظام سلامت را فرصتی بیکران قلمداد کرد که می‌توان به واسطه آن، آرامش روحی و روانی جامعه را تأمین، حفظ و ارتقا داد.

وی اعتماد را در مدیریت نوین یک مؤلفه اساسی عنوان کرد و گفت: تقویت عزت نفس بر پایه دو مؤلفه شایستگی و ارزشمندی در سازمان بسیار حائز اهمیت است.

معاون وزیر بهداشت برنامه سلامت خانواده را فرصت مناسبی برای حوزه بهداشت دانست و ابراز امیدواری کرد: با اجرای کامل این برنامه شاخص‌های بهداشتی جامعه افزایش‌یافته و سهم پرداخت از جیب مردم کاهش یابد.

وی گفت: یکی از موضوعات اصلی در نظام سلامت، توجه به زیرساخت‌ها و اهمیت توسعه آن در کیفیت خدمات ارائه شده به مردم است و پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سرعت پیشرفت مناسبی دارد.

دکتر رحیمی با اشاره به بهره برداری از ۷۵ پروژه بهداشتی و ۲۵ پروژه درمانی از ابتدای دولت مردمی در استان اصفهان، تصریح کرد: تلاش داریم که تا پایان سال جاری بیش از ۱۰۰ پروژه بهداشتی در استان اصفهان به پایان برسد.

وی در پایان حضور خیّرین در پروژه‌های بهداشتی و درمانی استان اصفهان را نشان سرمایه ارزشمند نظام سلامت در حوزه خیرین در اصفهان دانست و خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته انتظار داریم چهره بهداشت و درمان شرق اصفهان در آینده نه چندان دور بهبود یافته و رنگ و بوی کم برخورداری از حوزه سلامت این منطقه زدوده شود.

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.