بخش اخبار بهداشت و سلامت ایرانیان نیوز :

معاون پرستاری وزارت بهداشت از برنامه ریزی برای ساخت ۳۱۰ واحد پانسیون پرستاری در کشور خبر داد و گفت: در فاز نخست اعتبار اولیه برای ۳۱ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی تخصیص داده شده است.

۳۱۰ واحد پانسیون پرستاری در کشور ساخته می‌شودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبدا، دکتر عباس عبادی در آیین عملیات اجرایی ساخت پانسیون پرستاری دانشکده علوم پزشکی خوی در حریم بیمارستان آیت الله خویی با اعلام این خبر اظهارداشت: یکی از مشکلات حوزه پرستاری غیر بومی بودن بخشی از همکاران گروه پرستاری است که علی رغم طی مسافت‌های بعضا طولانی مشکلاتی را هم در زندگی شخصی افراد و هم در ارائه خدمات مراقبتی بوجود می‌آورد.

 

دکتر عبادی با اشاره به برنامه ریزی معاونت پرستاری برای ساخت ۳۱۰ واحد پانسیون پرستاری در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی با اولویت مناطق کم برخوردار برای تامین و نگهداشت نیرو، گفت: در فاز نخست اعتبار اولیه برای ۳۱ دانشگاه و دانشکده در اواخر سال گذشته تخصیص یافت و امسال نیز اعتبار اولیه برای ۳۳ دانشگاه دیگر تخصیص می‌یابد. 

 

وی افزود: وزارت بهداشت در دولت سیزدهم موضوع بومی گزینی آموزشی و بومی گزینی استخدامی را برای رفع این مشکل دنبال می‌کند.

 

معاون پرستاری همچنین بر استفاده از ظرفیت خیران و استفاده از پنانسیل‌های اجتماعی در ساخت و تجهیز پانسیون‌های پرستاری تاکید کرد.

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.