بخش اخبار بهداشت و سلامت ایرانیان نیوز :

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: راهنما‌های بالینی الزام آور است و باید مبنای خرید خدمات قرار گیرد

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: براساس قانون، وزارت بهداشت سالانه باید ۵۰ راهنمای بالینی یا استاندارد خدمت تهیه کند، این راهنما‌های بالینی برای بهره وری مدیریت منابع و تجویز درست است.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: از سال ۹۵ وزارت بهداشت هزار و ۲۴۱ راهنمای بالینی و استاندارد خدمت و راهنمای طبابت ابلاغ کرده است اگر به این سال‌ها تقسیم کنیم مشخص می‌شود ما چند برابر وظیفه وزارت بهداشت، راهنمای بالینی ابلاغ کرده ایم.

سعید کریمی گفت: در سه ماه اول امسال ۳۵ راهنمای بالینی ابلاغ کرده ایم و پارسال ۳۳۱ راهنمای بالینی و در مجموع هزار و ۲۴۱ راهنمای بالینی ابلاغ شده است که در سایت معاونت درمان قابل مشاهده است.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: این راهنما‌های بالینی برای سازمان‌های بیمه گر، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی و پزشکی قانونی ابلاغ شده و تاکید شده است خرید خدمت، آموزش و تجویز باید بر اساس این راهنما‌ها صورت گیرد بویژه خدمات پرهزینه و پرتکرار باید بر اساس این راهنما‌ها انجام شود.

سعید کریمی در ادامه با اشاره به به روز بودن راهنما‌های بالینی موجود گفت: در خصوص داروی گران ivig که به سختگی تهیه می‌شود ما نسخه چهارم راهنما‌های بالینی آن را ابلاغ کردیم یا در مورد کووید راهنمای بالینی دوازدهم را ابلاغ کردیم.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: بیمه‌ها هم باید بر اساس این راهنما‌ها خرید خدمت انجام دهند و الزام آور است.

سعید کریمی خاطر نشان کرد: استاندارد خدمت الزام آور است و راهنما‌ها که به تعداد کمی هستند جنبه توصیه‌ای دارد به گونه‌ای که ۴۴ راهنمای بالینی داریم و مابقی دستورالعمل الزامی است.

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.