بخش اخبار بهداشت و سلامت ایرانیان نیوز :

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان بیمه سلامت گفت: ماهانه بیش از هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان به مؤسسات درمانی برای اجرای نسخه الکترونیک پرداخت می‌شود.

حسین رنجبران معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان بیمه سلامت در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: با توجه به اهمیت طرح نسخه الکترونیک در اجرای پرونده سلامت الکترونیک، سازمان بیمه سلامت همه پرداخت‌های مربوط به این طرح را به روز و بدون تأخیر انجام می‌دهد.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان بیمه سلامت  افزود: نسخه الکترونیک یک کار بزرگ ملی است و در پرداخت‌های این طرح اهتمام داریم، زیرا این طرح مقدمه پرونده الکترونیک سلامت است.

حسین رنجبران گفت: تا کنون ۴۴ هزار مؤسسه دولتی و خصوصی از جمله مطب و بیمارستان با بیمه سلامت قرارداد دارند و از نسخه الکترونیک استفاده می‌کنند و استقرار نسخه الکترونیک در کشور ۹۸ درصد است.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان بیمه سلامت درباره اجرای طرح دارویار گفت: طرح دارویار از تیرماه پارسال آغاز شد و سازمان بیمه سلامت ماهانه مطالبات این طرح را پرداخت می‌کند و پارسال بیش از ۱۳ هزار داروخانه پرداخت‌های طرح دارویار را دریافت کرده اند.

حسین رنجبران افزود: همه پرداخت‌های سازمان بیمه سلامت بدون تأخیر است، اما پرداختی بیمارستان‌ها بعلت زمان بر بودن پرونده‌ها بر اساس قانون پرداخت‌ها تا سه ماه انجام می‌شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان بیمه سلامت گفت: هر ماه ۳ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان برای درمان پرداخت می‌کنیم و همکاری سازمان برنامه بودجه در پرداخت‌ها خوب است.

حسین رنجبران بر الزام قانون به عقد قرارداد همه مراکز با بیمه‌ها تأکید کرد و گفت: پرداخت‌های بیمه سلامت منظم است و تأخیر یک ساله هم نداریم و پرداخت‌ها ماهانه صفر می‌شود، در سطح یک و پزشک خانواده شهری و روستایی هم پرداخت‌های سازمان بیمه سلامت به روز است.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان بیمه سلامت گفت: ۹۵۰ بیمارستان در سراسر کشور، ۲۳ هزار مطب، ۱۳ هزار داروخانه، ۲ هزار و ۳۰۰ مؤسسه دولتی و خصوصی و خیریه با سازمان بیمه سلامت قرار داد دارند.

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.