بخش اخبار بهداشت و سلامت ایرانیان نیوز :

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت از ورود سالانه بیش از یک میلیون گردشگر سلامت به ایران خبر داد.

ورود سالانه بیش از یک میلیون گردشگر سلامت به ایرانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما  محمدحسین نیکنام دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت در نشست تخصصی «بررسی موانع و راهکار‌های توسعه دیپلماسی گردشگری در دوران پسا کرونا» که به میزبانی وزارت امور خارجه برگزار شد، با اشاره به ظرفیت ایران در جذب گردشگر حوزه سلامت به دلیل برخورداری از گروه‌های مجرب پزشکی، هزینه‌های پایین درمان نسبت به سایر کشورها، کیفیت بالای خدمات درمانی و بیمارستان‌های تخصصی مجهز در کنار جاذبه‌های گردشگری، توجه ویژه به این حوزه از گردشگری را خواستار شد.

دستیار ویژه وزیر بهداشت با بیان اینکه هم اکنون سالانه بیش از یک میلیون گردشگر از خدمات درمانی داخل ایران استفاده می‌کنند، افزود: هم اکنون گفتگو برای تدوین شیوه نامه‌های گردشگری سلامت با دیگر کشور‌ها هستیم تا بتوانیم از امکانات موجود بهره برداری حداکثری کنیم.

برنامه‌ریزی ایران برای جذب ۶ میلیون «گردشگر سلامت» در سال

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز در این نشست با اشاره به این که سود حاصل از اقتصاد گردشگری در بین طیف وسیعی از فعالان این حوزه توزیع می‌شود، از برنامه ریزی برای جذب ۶ میلیون گردشگر سلامت در سال خبر داد و گفت: این اقدام مهم به همراهی و هماهنگی همه‌ی سازمان‌ها، نهاد‌های مسئول و مجری در این حوزه نیاز دارد و وزارت امور خارجه با همه‌ی توان در خدمت توسعه گردشگری در ابعاد مختلف آن است.

شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم با قدردانی از برگزاری این نشست، گفت: مهم‌ترین مشکل در حوزه گردشگری سلامت اختلاف نظر بین نهاد‌های ذیربط و نبود متولی واحد برای گردشگری سلامت بود، که با ایجاد شورای راهبری گردشگری سلامت و تصویب دستوالعمل‌های لازم وظایف هر کدام از نهاد‌های مربوطه مشخص شد و به تدریج برخی از دیگر مشکلات حوزه گردشگری سلامت نیز ساماندهی و برطرف خواهد شد.

در پایان نشست فعالان حوزه گردشگری با بیان دیدگاه ها، موانع و محدودیت‌های موجود در این حوزه از جمله در حوزه‌های کنسولی، زیرساخت‌های حمل و نقل و اسکان، تبلیغات و بازاریابی و مسائل مربوط به حذف واسطه‌های غیر متخصص با ارائه پیشنهاد و نقطه نظرات خود، رفع آن‌ها و بهبود روند جاری را خواستار شدند.

در نشست تخصصی «بررسی موانع و راهکار‌های توسعه دیپلماسی گردشگری در دوران پسا کرونا» جمعی از مدیران کل وزارت امور خارجه و سایر دستگاه‌های ذیربط و بیش از ۴۰ نفر از مدیران و مسئولان تشکل‌های صنفی فعال در حوزه گردشگری حضور داشتند.

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.