بخش اخبار بهداشت و سلامت ایرانیان نیوز :

معاون آموزشی وزارت بهداشت در سفر به هرمزگان با بیان اینکه تنها راه برون رفت از کمبود نیروی متخصص، استفاده از نیروهای بومی است، گفت: در شهرستان میناب، ظرفیت ارتقای دانشکده بهداشت به دانشکده علوم پزشکی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از وبدا، ابوالفضل باقری‌فرد در سفر به استان هرمزگان و شهرستان میناب، اظهار کرد: آموزش شاخص توسعه پایدار و عامل پیشرفت هر کشوراست. دغدغه اصلی مردم این منطقه، آموزشی است.

وی با اشاره به وسعت و گستردگی جمعیت شهرستان میناب، افزود: در شهرستان میناب ظرفیت ارتقای دانشکده بهداشت به دانشکده علوم پزشکی وجود دارد البته خط قرمز ما، کیفیت آموزش است. هر فرد درحیطه کاری خود باید تعهد و مسئولیت اجتماعی داشته باشد و به نیاز‌های مردم پاسخ دهد.

تاسیس دانشکده علوم پزشکی در استان هرمزگان پس از تایید شورای گسترش

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به ارزیابی و بازدید میدانی از شهرستان میناب افزود: شهرستان میناب این ظرفیت را دارد که دارای یک دانشکده مستقل باشد که در شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی بررسی کارشناسی و تصمیم گیری می‌شود.

باقری فرد گفت: اخذ مجوز باید به نفع مردم و در راستای ارتقای سطح خدمات سلامت باشد در نتیجه با توجه به ظرفیت موجود در این شهرستان، باید خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی در کنار هم ارائه و مجوز بیمارستان آموزشی درمانی نیز بر اساس استاندارد‌ها اخذ شود.

جذب نیروی بومی؛ تنها راه برون رفت از کمبود نیروی متخصص

معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: یکی از اهداف ما برای کل کشور و به ویژه مناطق محروم، استفاده از نیرو‌های بومی است؛ در واقع تنها راه برون رفت کشور از کمبود نیروی متخصص و پزشک، جذب نیروی بومی است. جذب افراد بومی برای ارائه تعهدات باید براساس نیاز شهر‌های منطقه باشد.

باقری فرد اظهار کرد: امیدواریم تاسیس دانشکده علوم پزشکی و راه‌اندازی بیمارستان آموزشی درمانی در شهرستان میناب، کیفیت ارائه خدمات سلامت به مردم را افزایش دهد و با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید بومی باسواد و با تجربه، سطح سلامت مردم شهرستان ارتقا یابد.

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.