بخش اخبار بهداشت و سلامت ایرانیان نیوز :

­معاون آموزشی وزارت بهداشت از افزایش ظرفیت فلوشیپ ناباروری در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت خبر داد.

 افزایش ظرفیت فلوشیپ ناباروریبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از معاونت آموزشی، ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت، در سال جاری هم ظرفیت در رشته فلوشیپ افزایش می‌یابد و می‌توان گفت تا ۲ سال آینده، نیاز کشور از نظر توزیع مناسب نیروی انسانی دراین رشته رفع می‌شود.

ابوالفضل باقری فرد با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۰ ظرفیت پذیرش رشته فلوشیپ (دوره تکمیلی تخصصی ناباروری)، ۲۲ نفر در سال بود، گفت: پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت، با طرح و تصویب موضوع در شورای معین و نشست شورا، میزان جذب افراد در رشته فلوشیپ افزایش یافت و غیر از ۲۲ نفر، تعداد ۸ نفر دیگر هم اضافه شد با این شرط که آن‌ها شهریه پرداخت نکنند و به جای آن تعهدات خود را در دانشگاه‌های محل خدمت تعیین شده بگذرانند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: بر اساس سطح تعریف شده خدمت، کمبود نیرو در زمینه تعداد فلوشیپ در کشور وجود نداشت بلکه مشکل اصلی در توزیع نامناسب این افراد بود که بیشتر تمایل به حضور در شهر‌های بزرگ داشتند.

 باقری فرد تاکید کرد: اعضای هیئت علمی و افراد بورد معرفی شده از دانشگاه‌های علوم پزشکی باید در آزمون فلوشیب شرکت کنند و در صورت موفقیت می‌توانند از این سهمیه اضافه، استفاده کنند و تعهدات خود را در محل خدمت خود بگذارنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به پیگیری ادامه فرآیند تربیت فلوشیب ناباروری در سال جاری، خاطر نشان کرد: بیشتر مشکلات ناباروری در سطح سه بر طرف می‌شود و نیازی به فوق تخصص نیست در صورت نیاز هم این خدمات در سطوح ۱ و ۲ با توزیع مناسب ارائه می‌شود.

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.