بخش اخبار بهداشت و سلامت ایرانیان نیوز :

­وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در فنلاند دیدار و زمینه‌های گسترش روابط ایران و فنلاند را در حوزه سلامت تشریح کرد.

زمینه‌های گسترش روابط ایران و فنلاند در حوزه سلامتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در دیدار معصومه آباد در ستاد وزارت بهداشت با اشاره به توانمندی‌های کشورمان در حوزه سلامت و افزایش قدرت نرم جمهوری اسلامی در حوزه علمی و پزشکی، از دیپلماسی سلامت به عنوان یکی از زمینه‌های تقویت روابط کشور‌ها یاد کرد.

وزیر بهداشت، فنلاند را از کشور‌های موفق در حوزه بهداشت دانست و گفت: در ایران نیز از سال ۱۳۶۵ ساختار شبکه سراسری بهداشت شکل گرفت و گسترش یافت و همواره تلاش ما تقویت شبکه بهداشت است که در این زمینه دو هزار پروژه بهداشتی در دولت مردمی، افتتاح شده و به بهره برداری رسیده است.

 عین اللهی با بیان اینکه همکاری‌های ایران و فنلاند در حوزه بهداشت، قابل گسترش است، گفت: دو کشور با اعزام گروه‌های کارشناسی و تشکیل کارگروه‌های تخصصی، می‌توانند زمینه‌های همکاری و استفاده از تجربه‌های یکدیگر را شناسایی کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به تصویر غیرواقعی برخی کشور‌ها از ایران به علت تبلیغات منفی رسانه‌های وابسته به استکبار گفت: ارتباطات علمی و دانشگاهی، تبادل استاد و دانشجو و همکاری در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی می‌تواند بین ایران و فنلاند تقویت شود. همچنین به دلیل ارزانتر بودن هزینه تمام شده محصولات سلامت محور در ایران، شرکت‌های معتبر فنلاندی می‌توانند محصولات مورد نیاز خود را با کمک بخش خصوصی در کشورمان تولید کنند.

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در فنلاند نیز در این دیدار دیپلماسی سلامت و قدرت نرم کشوررا به عنوان ابزاری پیش برنده و خنثی کننده تبلیغات منفی ضد کشورمان دانست و گفت: هم اکنون همکاری‌های آموزشی خوبی بین دانشگاه‌های ایران و فنلاند وجود دارد.

 معصومه آباد گفت: تعاملات ایران و فنلاند در حوزه سلامت، شرکت‌های دانش بنیان و فناوری‌های نوین می‌تواند تقویت و موجب تعمیق روابط دو کشور در سایر حوزه‌ها شود.

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.