بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

علیرغم تبعیض‌های غیر قانونی، ایران توانمندسازی زنان و دختران را با سرعت و جدیت بیشتری پیگیری کرده است


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، خدیجه کریمی،‌ مدیر کل امور بین‌الملل معاونت زنان و خانواده جمهوری اسلامی ایران در نشست تعاملی با «کارگروه تبعیض‌ علیه زنان و دختران» که ذیل دستور کار پنجاه و سومین نشست شورای حقوق بشر برگزار شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران قائل به کرامت ذاتی زنان بوده و اصول ۲۰ و ۲۱ قانون اساسی بر برابری همه اعم از زن و مرد تاکید دارد.

وی با تفکیک موضوع تبعیض در سطوح ملی و بین المللی، پایان دادن به عضویت قانونی جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون مقام زن و در خلال نشست دسامبر ۲۰۲۲ را مصداق اعمال تبعیض علیه زنان و مشخصا زنان ایرانی عنوان کرد.

مدیر کل امور بین‌الملل معاونت زنان و خانواده جمهوری اسلامی ایران افزود: علیرغم این تبعیض آشکار و غیر قانونی، جمهوری اسلامی ایران، توانمندسازی زنان و دختران را با سرعت و جدیت بیشتری پیگیری کرده است.

کریمی در ادامه ارتقای اشتغال و کارآفرینی پایدار زنان، توسعه اقدامات آموزشی و بهداشتی در تمامی مناطق شهری و روستایی، حمایت از زنان سرپرست خانوار و مواردی از این دست را از جمله دستاوردهای ایران در حوزه مبارزه با فقر و تبعیض علیه زنان عنوان کرد و گفت: این دستاوردها در شرایط تحریمی علیه کشور و علیرغم اقدامات قهرآمیز و غیر قانونی یکجانبه که مخل ریشه کنی فقر و شکوفایی زنان و دختران ایرانی است، به دست آمده است.

بر اساس این گزارش، هیات بانوان جمهوری اسلامی ایران مرکب از نمایندگان معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، ستاد حقوق بشر، مجلس شورای اسلامی و وزارت امور خارجه بمنظور روشنگری درخصوص تصویر و جایگاه واقعی زنان در نظام جمهوری اسلامی ایران و همچنین مطالبه گری حقوق جامعه زنان ایرانی از جامعه بین المللی به نشست ۵۳ شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به ژنو عزیمت کرده است.


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.