بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی و حمایت از ارایه‌ خدمات مشاوره هدایت شغلی


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، «مجتبی تاجیک» سرپرست اداره کل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان در خصوص جلسه وزیر ورزش و جوانان با مدیران کل حوزه جوانان گفت: در جلسه‌ای که با وزیر برگزار شد، در ابتدای امر گزارشی از عملکرد اداره کل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان بیان شد که ارائه‌ی برنامه‌های مهارت افزایی حوزه عمومی اشتغال و مهارت‌های زندگی به ۱۸۰ هزار نفر در دوره «سرباز ماهر» و برگزاری ۲۵ هزار «برنامه ویژه اوقات فراغت» در سطح کشور از جمله مهمترین آن‌ها بود. 


تاجیک ادامه داد: همچنین درخواستی هم در حوزه تسهیلات خوداشتغالی در این جلسه مطرح شد که مقرر شد وزیر ورزش و جوانان از طریق معاون اول ریاست جمهوری این موضوع را پیگیری نماید. 


سرپرست اداره کل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان در خصوص برنامه‌های جاری این اداره کل افزود با در نظر گرفتن اقتضائات زندگی اجتماعی جوانان در حال حاضر و در راستای ماموریت‌های محوله به این دفتر لازم دانستیم تولید محتوای فرهنگی، آموزشی و رسانه‌ای را ذیل موضوعات اشتغال پذیری، هویت دینی و ملی و نیز فرصت‌های فراغتی نوین در دستورکار قرار دهیم. به همین منظور دوره‌های توانمندسازی فشرده به منظور اشتغال‌پذیری جوانان و تسهیل ورود به بازار کار برای آنان طراحی شده است که به سمع مقام وزارت رسید. 


وی ادامه داد: ذیل ماموریت محوله به این اداره کل در حوزه‌ی اشتغال پذیری؛ حمایت از مراکز مشاوره هدایت شغلی و ارایه خدمات استعدادسنجی شغلی در بین جوانان با هدف تکمیل زنجیره‌های اشتغال در کشور در دستورکار قرار گرفته است. 


سرپرست اداره کل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان از برنامه‌ی ملی روایت پیشرفت به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی این اداره کل در راستای ارتقای هویت ملی و تقویت روحیه‌ی امید و خودباوری جوانان یاد کرد و افزود: پس از تدوین سند ملی روایت پیشرفت و تصویب آن در شورای عالی جوانان تدوین دستورالعمل‌های اجرایی این برنامه با نگاهی نو در سه سطح راهیان پیشرفت، رویداد پیشرفت و رسانه‌ی پیشرفت در حال پیگیری است و انشالله در تلاشیم که با شبکه‌سازی فعالین حوزه‌ی پیشرفت از تمامی ظرفیت‌های موجود جهت جریان سازیِ روایت پیشرفت کشور استفاده نماییم. 


«سید حمید سجادی»؛ وزیر وزارت و جوانان نیز در خاتمه به ضرورت اطلاع‌رسانی دقیق و فعالیت رسانه‌ای و تبلیغاتی متناسب با این برنامه‌ها تاکید داشته و خاطرنشان کردند در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت می‌توان از ظرفیت‌های موجود در حوزه‌ی ورزش بویژه در هیئت‌ها و انجمن‌های ورزشی نیز بهره‌مند شد. 


سرپرست اداره کل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان در پایان گفت: این گزارش‌ها و برنامه‌ها به صورت فشرده به وزیر ورزش و جوانان ارائه و مقرر شده است در جلسات آتی به نکات تکمیلی و سایر ماموریت‌ها و برنامه‌ها نیز اشاره شود، امیدواریم تدوام چنین جلساتی منشأ خیر باشد و با همراهی و حمایت وزیر محترم ورزش و جوانان برای پیگیری مسائل جوانان، بسیج ملی در سطح کشور شکل گیرد. 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.