بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

شاید باورش برای عده ای مشکل باشد که تا چه میزان این اشتراک گذاری ها در پلتفرم های مختلف میتواند تاثیرگزار و سود ده باشد. با روی کار آمدن پلتفرم های اشتراک گذاری و شاید بهتر باشد بگوییم با محبوب شدن این پلتفرم ها کسب و کارهای جدیدی نیز به وجود آمد که نسبت به سایر مشاغل درامد بسیار زیادی دارند.

برخی از این پلتفرم ها مانند یوتیوب و توییچ، محبوبیت بسیار زیادی کسب کرده و روز به روز به طرفداران آن ها اضافه میشود. یوتیوب که یک پلتفرم کاملا رایگان برای تماشای آنلاین ویدئو میباشد، به ما دسترسی میدهد تا هر فایل ویدئویی راجع به هر موضوعی را به صورت رایگان و آنی تماشا کنیم.

اما بسیاری از افراد تماشای یک لایو را به دیدن ویدئو ترجیح میدهند و برای این افراد استریم بهترین پلتفرم میتواند باشد. اگر شما هم میخواهید وارد این پلتفرم ها شوید باید ابتدا لوازم مورد نیاز آن را تهیه کنید.

کدام میکروفون ها مناسب استریم و یوتیوب هستند؟

یکی از مهمترین ابزارها برای ساخت ویدئو یا یک اجرای زنده میکروفون است. شما به کمک یک میکروفون با کیفیت میتوانید کیفیت اجرا یا ویدئو خود را تضمین کنید.

میکروفون ها انواع مختلفی دارند اما توجه داشته باشید که همه ی این مدل ها برای تولید محتوا در یوتیوب یا یک اجرای زنده در استریم مناسب نمیباشد. هر مدل میکروفون برای یک هدف خاصی تولید شده است، اگر از یک مدل میکروفون برای هر کاری استفاده کنیم کیفیت کار را پایین آورده ایم. بهترین میکروفون برای یوتیوب و استریم شامل انواع میکروفون های استودیویی و میکروفون usb می باشند.

بهترین میکروفون استودیویی برای یوتیوب و استریم

میکروفون های استودیویی کیفیتی بسیار بالایی دارند و معمولا در مدل ها و قیمت های مختلفی تولید می‌شوند تا بتوانند نیاز هر فرد را با هر بودجه ای تامین کنند. میکروفون استودیویی قابلیت های مختلفی مانند نویز بسیار پایین، دیافراگم های بزرگ، دارا بودن الگو های قطبی مختلف برای حالت های صدابرداری متفاوت و … دارند.

در سری میکروفون های استدیویی، میتوانیم از مدل های نامبرده استفاده کنیم.

  • Boya M800
  • Rode NT2-A Kit
  • Rode NT1-A

برخی از میکروفون های استودیویی الگوهای قطبی صدابرداری را دارند که این به نوبه خود میتواند بهترین امتیاز برای آن میکروفون باشد. داشتن یک میکروفون که امکان صدابرداری در هر شرایطی را دارد قطعا نیاز یک استریمر یا یک یوتیوبر خواهد بود.

این مدل میکروفون ها را هم میتوانید بر روی پایه نصب کنید و روی میز بگذارید و هم میتوانید با توجه به حالت فیلمبرداری خود از پایه های مختلف و زاویه های مختلف استفاده کنید.

استفاده از الگوی قطبی کاردیود در میکروفون استودیویی باعث میشود بتوانید به راحتی نویز های اضافی را حذف کنید و صدایی شفاف و واضحی را ثبت کنید.

از آنجایی که ممکن است ضبط ویدیو را در محیط کار یا منزل خود انجام دهید باید اطمینان داشته باشید صدای محیط (خیابان ، صحبت اطرافیان و حتی صدای تایپ کیبورد و کار با موس) در بک گراند صدای اصلی شما ضبط نشده باشد. پس بهتر از از میکروفون مناسب برای استریم و یوتیوب استفاده کرده باشید.

امروزه برند های مختلفی در حوزه ساخت میکروفون و تجهیزات صدابرداری فعالیت دارند. اما برخی از آن ها محبوبیت بسیار زیادی کسب کرده اند و در نظر بسیاری معتبر تر و موفق تر بوده اند. یکی از معتبر ترین برند های ساخت میکروفون برند رود RODE میباشد.

میکروفون‌ USB مناسب استریم و یوتیوب

با رشد چشم‌گیر محبوبیت پادکست‌ها، لایو استریم‌ها و همچنین کانال‌های یوتوبی، بازار استفاده از میکروفن‌های USB نیز داغ‌تر شده است.

پادکسترها و یوتوبرها برای فعالیت خود نیاز به میکروفونی مانند میکروفن‌های خوانندگی و نوازندگی که دارای ویژگی‌هایی مانند دریافت دقیق و ظریف صدا هستند، ندارند. میکروفن‌های USB در انواع کاندنسر و داینامیک در بازار موجود هستند.

در این میان میکروفون‌ کاندنسر RODE NT USB و Audio Technica At 2020 همچنین میکروفون داینامیک Shure MV7 USB از انواع میکروفن‌های مطرح و محبوب این دسته هستند.

میکروفون رود  برای یوتیوبر ها

میکروفون رود انواع مختلفی مانند میکروفون های استودیویی سیمی و میکروفون های بی سیم وایرلس دارد. از تمامی این میکروفون ها برای تولید یک محتوای حرفه ای و اصولی استفاده میشود که بنا به فعالیت و نحوه کار شما مشخصات و ویژگی های متفاوتی دارند.

در بالا نمونه یک میکروفون رود سیمی که آن را به اسم میکروفون استودیویی نیز میشناسند معرفی کردیم. اکنون میخواهیم مدل دیگری از این برند را به شما معرفی کنیم که کارایی آن متفاوت از مدل قبلی میباشد. یکی از کاربردی ترین میکروفون هایی که این برند توانسته با موفقیت به ثبت و تولید برساند میکروفون های بی سیم میباشد.

میکروفون های وایرلس برند رود با امکان ثبت صدایی واضح و شفاف قابلیت های دیگری نیز دارند. از مهمترین قابلیت های این دسته از میکروفون ها آزادی عمل در حین تولید محتوا میباشد. اینکه شما بتوانید آزادانه در حین فیلمبرداری یا صدابرداری فعالیت هایی را انجام دهید، در تولید یک محتوای حرفه ای و خلاقانه بسیار موثر است.

میکروفون رود وایرلس GO II SINGLE یک نمونه میکروفون بی سیم با کیفیت و حرفه ای میباشد. این میکروفون از یک فرستنده که به یقه لباس وصل میشود و یک گیرنده که به گوشی موبایل، دوربین و … متصل میشود تشکیل شده است. این میکروفون دارای یک فرستنده است که مدل جفت فرستنده ی آن نیز موجود میباشد.

به کمک مدل جفت فرستنده آن شما میتوانید یک تولید محتوای گروهی و چند نفره داشته باشید یا میتوانید از آن برای مصاحبه نیز استفاده کنید.

میکروفون رود مدل های USB

میکروفون رود مدل های دیگری با عنوان USB تولید کرده است که با دو مدل قبلی متفاوت است و از آن برای ضبط ویدیو در یوتیوب یا استریم بسیار استفاده میشود. دلیل استقبال بسیار زیاد از این مدل کیفیت بالا در کنار استفاده راحت آن میباشد.

این میکروفون ها به کمک USB به موبایل، تبلت، کامپیوتر یا لپ تاپ متصل میشوند و به طور مستقیم و راحت میتواند صدایی با کیفیت را ضبط کند. میکروفون های یو اس بی معمولا دارای یک پایه کوچک هستند که میتوان به کمک آن میکروفون را روی میز و نزدیک به خود قرار داد.

میکروفون RODE NT USB MINI نمونه یک میکروفون یو اس بی حرفه ای میباشد که میتوان آن را بر روی میز قرار داد و هم میتوان به پایه های بازویی یا پایه های ایستاده متصل کرد و در زاویه‌های متفاوت از آن استفاده کرد.

جمع بندی

اگر بدنبال خرید میکروفون مناسب برای استریم و یوتیوب هستید محصولات زیر میتوانند گزینه های مناسبی برای خرید شما باشند. از رده ی میکروفون‌های یو اس بی مدل‌های :

  • کاندنسر RODE NT USB
  • Audio Technica At 2020
  • میکروفون داینامیک Shure MV7 USB
  • RODE NT USB MIN

همچنین در رده میکروفون های استدیویی مدل های:

  • Boya M800
  • Rode NT2-A Kit
  • Rode NT1-A

اگر هم بدنبال یک میکروفون بی سیم برای تولید محتوا برای یوتیوب هستید میتوانید از میکروفون رود وایرلس GO II SINGLE  استفاده کنید. تمامی محصولات معرفی شده در این مقاله از سایت معتبر نواکده قابل خریداری هستند. 

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.