بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

ریاضیات کاربردی:

 این رشته از ریاضیات به روش های عملی برای حل مسائل و مسائل مختلف از جمله مالی، برق، الکترونیک، برنامه نویسی کامپیوتر و … استفاده می کند.

آمار:

 آمار یکی از پایه های ریاضیات است که برای تجزیه و تحلیل داده ها و پیش بینی های دقیق در زمینه های مختلف از جمله علوم اجتماعی، علوم زیستی و مالیات استفاده می شود.

ریاضیات مالی:

 این رشته شامل مطالعه ریاضیات و کاربرد آن در امور مالی و بازار سهام است. دانشجویان این رشته می توانند به عنوان مشاور مالی، بانکدار، مدیر سرمایه گذاری و … فعالیت کنند.

ریاضیات گسسته:

 این رشته شامل نظریه گراف، الگوریتم ها و نظریه اعداد است و برای حل مسائل مختلف مانند طراحی شبکه های کامپیوتری، کدگذاری و رمزگذاری داده ها استفاده می شود.

ریاضیات محاسباتی:

 این رشته شامل تجزیه و تحلیل الگوریتم ها، ساختار داده ها، شبکه های کامپیوتری و الگوریتم ها می باشد و برای طراحی برنامه های کامپیوتری و بهینه سازی عملکرد آنها استفاده می شود.

ریاضیات پایه:

این رشته موضوعاتی مانند نظریه اعداد، هندسه، آنالیز ریاضی و جبر را پوشش می دهد و برای تحقیق و توسعه نظری در ریاضیات استفاده می شود.

به طور کلی آمریکا دانشگاه های معتبر و پیشرفته زیادی در رشته های مختلف ریاضی دارد و با توجه به علاقه و توانایی خود می توانید بهترین رشته را برای مهاجرت به آمریکا انتخاب کنید. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر نگاهی به مقاله گرین کارت آمریکا بیاندازید.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل ریاضی در آمریکا

دانشگاه های بسیار معتبر و پیشرفته ای در زمینه ریاضیات در آمریکا وجود دارد و شما می توانید در این رشته تحصیل کنید. در زیر بهترین کالج های ریاضی در ایالات متحده آمریکا آمده است:

دانشگاه پرینستون:

 دانشگاه پرینستون یکی از بهترین دانشگاه های ریاضی در جهان است و دارای برنامه های متنوعی در ریاضیات کاربردی، آمار، تئوری اعداد و … می باشد.

دانشگاه هاروارد:

 دانشگاه هاروارد یکی از بهترین دانشگاه های ریاضی در جهان است و برنامه های متنوعی در زمینه ریاضیات پایه، آمار و برنامه ریزی علمی ارائه می دهد.

دانشگاه ماساچوست:

یکی از بهترین دانشگاه های ریاضی در آمریکا، دانشگاه ماساچوست دارای برنامه های مختلفی در زمینه ریاضیات کاربردی، ریاضیات پایه و آمار است.

دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس:

یکی از برترین دانشگاه های ریاضی در غرب آمریکا، این دانشگاه دارای برنامه های متنوعی در زمینه ریاضیات کاربردی، هندسه و آمار است.

دانشگاه شیکاگو:

 دانشگاه شیکاگو دارای برنامه های بسیار قوی در ریاضیات پایه، تئوری اعداد و آمار است.

دانشگاه کالیفرنیا، برکلی:

 این دانشگاه همچنین یکی از بهترین دانشگاه های ریاضی در غرب آمریکا است و دارای برنامه های متنوعی در زمینه های ریاضی، آمار و کاربردی است.

به طور کلی، دانشگاه های ریاضی در آمریکا بسیار بالا هستند و بسیاری از آنها برنامه های مختلفی در ریاضیات دارند. هنگام انتخاب دانشگاه و رشته مورد علاقه خود، بهتر است با تحقیق و مقایسه دانشگاه ها بهترین برنامه را برای خود انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر برای مهاجرت به آمریکا می توانید به سایت زیر مراجعه کنید:

مهاجرت به آمریکا 2023 (شرایط و راه های مهاجرت به آمریکا)

شهریه تحصیل در رشته های ریاضی آمریکا

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت است. در زیر به برخی از دانشگاه‌های برتر ریاضیات در آمریکا و هزینه تحصیل در آن‌ها اشاره شده است:

 

دانشگاه پرینستون:

هزینه تحصیل در دانشگاه پرینستون برای سال تحصیلی 2021-2022 حدود 55,400 دلار برای شهروندان آمریکایی و 55,400 دلار برای دانشجویان بین‌المللی است.

 

دانشگاه هاروارد:

 هزینه تحصیل در دانشگاه هاروارد برای سال تحصیلی 2021-2022 حدود 54,880 دلار برای شهروندان آمریکایی و 54,880 دلار برای دانشجویان بین‌المللی است.

 

دانشگاه ماساچوست:

هزینه تحصیل در دانشگاه ماساچوست برای سال تحصیلی 2021-2022 حدود 55,350 دلار برای شهروندان آمریکایی و 55,350 دلار برای دانشجویان بین‌المللی است.

 

دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس:

 هزینه تحصیل در دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس برای سال تحصیلی 2021-2022 حدود 13,240 دلار برای شهروندان آمریکایی و 44,549 دلار برای دانشجویان بین‌المللی است.

 

دانشگاه شیکاگو:

هزینه تحصیل در دانشگاه شیکاگو برای سال تحصیلی 2021-2022 حدود 60,552 دلار برای شهروندان آمریکایی و 60,552 دلار برای دانشجویان بین‌المللی است.

 

دانشگاه کالیفرنیا، برکلی:

 هزینه تحصیل در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی برای سال تحصیلی 2021-2022 حدود 14,312 دلار برای شهروندان آمریکایی و 44,066 دلار برای دانشجویان بین‌المللی است.

 

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های دیگر نیز ممکن است با این مقادیر متفاوت باشد. همچنین باید به هزینه‌های زندگی در شهری که دانشگاه در آن قرار دارد نیز توجه کرد.

شهریه دانشگاه های آمریکا

بورسیه های تحصیلی برای رشته های ریاضی به آمریکا

در آمریکا بسیاری از دانشگاه‌های برتر ریاضیات بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان در اختیار قرار می‌دهند. این بورسیه‌ها می‌توانند شامل تخفیف شهریه، کمک هزینه زندگی، حقوق دانشجویی و هزینه‌های تحقیق و توسعه باشند. در زیر به برخی از بورسیه‌های تحصیلی برای رشته‌های ریاضی در آمریکا اشاره شده است:

 

بورسیه Fulbright:

این بورسیه برای دانشجویان بین‌المللی است و برای تحصیل در دانشگاه‌های آمریکایی در سطوح لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در دانشگاه‌های مختلف در سراسر آمریکا ارائه می‌شود.

 

بورسیه NSF:

بورسیه NSF برای دانشجویان دکتری در حوزه‌های علوم پایه به ویژه ریاضیات، آمار و علوم کامپیوتر در دانشگاه‌های آمریکایی ارائه می‌شود.

 

بورسیه AMS:

 این بورسیه توسط انجمن ریاضی آمریکا ارائه می‌شود و برای دانشجویان دکتری در حوزه ریاضیات به منظور حمایت از تحقیقات آن‌ها ارائه می‌شود.

 

بورسیه SIAM:

بورسیه SIAM برای دانشجویان دکتری در حوزه‌های مرتبط با ریاضیات کاربردی ارائه می‌شود و به منظور حمایت از تحقیقات آن‌ها است.

 

بورسیه AWM:

این بورسیه توسط انجمن ریاضی زنان آمریکا ارائه می‌شود و برای حمایت از دانشجویان دکتری زن در حوزه ریاضیات است.

 

بورسیه Microsoft Research PhD Fellowship:

این بورسیه برای دانشجویان دکتری در حوزه‌های مرتبط با تحقیقاتی که شرکت مایکروسافت در آن‌ها فعالیت دارد، ارائه می‌شود.

 

با توجه به اینکه بورسیه‌ها توسط دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف ارائه می‌شوند، می‌توانید با مطالعه و تحقیق درباره بورسیه‌های موجود، بورسیه‌های مناسب برای خود را پیدا کنید.

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.