بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

با هدف گذاری رشد ۸ درصدی اقتصاد فاصله داریم


به گزارش خبرنگار اقتصادی سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، محسن منصوری در همایش مشترک، نیرو، کشور و صمت با بیان اینکه در کنار همه مشکلات از جمله تورم و مسایل ارزی در خیلی از حوزه های اساسی اقتصادی رشد شاخص را شاهد بوده‌ایم،اظهار داشت: رشد اقتصادی صفر بود اکنون به ۴ درصد رسیدیم که البته با هدف گذاری ۸ درصدی فاصله داریم ولی مسیر مبارک و میمون است.


وی با اشاره به رشد ۸ درصدی صنعت و رشد بیش از ۱۰ درصدی نفت، گفت: زمان تحویل دولت ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار بشکه فروش نفت داشتیم این میزان امروز به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسیده است.


معاون اجرایی رییس جمهور همچنین گفت: رقم تولید خودرو ۹۰۰ هزار دستگاه بود امسال به رقم تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو رسیدیم.


وی تاکید کرد؛ رشد اقتصادی و صادرات در شرایطی بود که انبوهی از ناترازی تحویل گرفتیم و در حوزه ارزی و انرژی ناترازی جدی بود.


منصوری با بیان اینکه مصرف بنزین در برخی روزها تا ۱۳۰ میلیون لیتر هم رسید، خاطرنشان کرد: در تابستان گرم سال گذشته ۱۵ هزار مگاوات کسری برق داشتیم. اقدامات بزرگی در حوزه تولید برق اتفاق افتاد، ۶ هزار مگاوات نیروگاه جدید احداث شد همچنین اقدامات دیگر مثل احداث نیروگاه تجدیدپذیر و مدیریت مصرف صنایع بزرگ در دستور کار قرار گرفت.


خبر در حال تکمیل می باشد…

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.