بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

مهم‌ترین استراتژی دشمن ناامیدی مردم از دستاوردهای انقلاب است


به گزارش خبرنگار اقتصادی سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، علی اکبر محرابیان در همایش مشترک وزارتخانه های نیرو، کشور و صمت اظهار داشت: مهم‌ترین تاکتیک و استراتژی دشمن در سال‌های اخیر ناامید کردن مردم و حتی مسئولین در برابر دستاوردهای انقلاب است، دستاوردهایی که مهم‌ترین علل افتخار و سربلندی ما و مردم است، دستاوردهایی که حاصل تلاش مردم، خون شهدا و مقاومت مردم ایران است.


وی در مقایسه صنعت برق امروز با ابتدای انقلاب گفت: اکنون اوضاع صنعت برق با ابتدای انقلاب قابل مقایسه نیست، آن زمان چیزی نداشتیم، در حد تکنسین هم اجازه ورود به صنعت برق نداشتیم، حتی حق نگهداری ژنراتورها را هم نداشتیم، اما امروز در همه بخش های این صنعت صاحب اختیار هستیم و تمام نیاز خودمان را به طور کامل تامین می کنیم. همچنین در صادرات خدمات فنی و مهندسی پیشتاز هستیم.


وزیر نیرو با اشاره به اینکه ایران جزو ۵ کشور سازنده توربین دنیا است، افزود: روتور توربین با ۶۰ تن وزن در مدت یک دقیقه ۳ هزار دور ( ۵۰ مرتبه در ثانیه) می چرند و میزان تلورانس محفظه رونور کمتر از بک میلیمتر است، این تکنولوژی توسط ایرانیان طراحی و ساخته شده و کل نیاز کشور تامین می شود و حتی علیرغم تحریم به اقصی نقاط دنیا صادر می شود در این شرایط طبیعی است که ما را تحریم کنند.


وی بیان داشت: در  سال‌های گذشته در موضوع برق غفلت شد، سرمایه گذاری صورت نگرفت و پروژه در زمان خود اجرا نشد که حاصل آن ناترازی قابل توجهی بود، خاموشی‌های قابل توجهی در سال‌های اخیر داشتیم، از اردیبهشت تا پایان شهریور حتی سه نوبت قطع برق داشتیم اما با برنامه ریزی و توسعه و مدیریت مصرف و بهینه سازی توانستیم از این شرایط عبور کنیم.


خبر در حال تکمیل می باشد…

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.