بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

نگرانی برای تخصیص ارز دارو نداریم


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،،  علی بهادری جهرمی در نشست خبری خود با اشاره به روز کارگر گفت: در روز کارگر قرار داریم و باید از کارگران عزیز و زحمت‌کش قدردانی کنیم ستون تولید کشور هستند.


سخنگوی دولت بیان کرد: فردا رئیس‌جمهور محترم بعد از ۱۳ سال به دعوت آقای بشار اسد به سوریه سفر خواهند کرد که در راستای همکاری دیپلماسی با کشورهای منطقه خواهد بود.


وی با بیان این‌که  سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است» برگزار خواهد شد، اظهار داشت: سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است» از ۲۰ الی ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در مصلی تهران برگزار خواهد شد. مهمان ویژه این نمایشگاه کشور تاجیکستان است.


سخنگوی دولت ادامه داد: برگزاری نمایشگاه به صورت حضوری و مجازی و با شرکت ۳ هزار ناشر داخلی و خارجی از ۴۰ کشور دنیا برگزار می‌شود. برای اولین بار در این نمایشگاه، کتاب فروشی‌ها نیز در بخش مجازی حضور فعال دارند. در طول برگزاری نمایشگاه کتاب بیش از ۶۰۰ نشست نقد و رونمایی از کتاب در نظر گرفته شده است.


وی درباره لایحه آبخیزداری گفت: لایحه آبخیزداری از سوی وزارت جهاد تقدیم دولت شد و بیش از ۱۰ جلسه برگزار شد و بررسی این لایحه با برنامه هفتم همزمان شد و بعد از بررسی برنامه هفتم تقدیم مجلس خواهد شد.


بهادری جهرمی درباره تخصیص ارز دارو بیان کرد: بودجه کل کشور به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، دولت برنامه‌ ویژه‌ای برای برخی از موارد قائل است، در حوزه دارو هم همین است و اخیرا هم یک توافقنامه ۳ جانبه بین دولت، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت تصویب شد. نگرانی برای تخصیص ارز دارو نخواهیم داشت.


وی در خصوص میزان سرمایه‌گذاری خارجی گفت: طبق گزارشی که از سازمان سرمایه‌گذاری دریافت کردیم، تعداد ۴۰۱ طرح سرمایه گذاری به تصویب رسید که میزان این سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد و ۷۶۵ میلیون بوده است.


سخنگوی دولت با بیان این‌که پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، گفت: به عنوان بزرگترین رویداد صادراتی کشور با پیش بینی حضور بیش از هزار تاجر و بازرگان خارجی که تاکنون ثبت‌نام کردند و حضورشان قطعی شده است. این نمایشگاه از تاریخ ۱۷ الی ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و با حضور ۸۰۰ صادرکننده برتر ایرانی برگزار خواهد شد. بالغ بر پانزده هیئت عالی رتبه سیاسی و ۴۰ شرکت بزرگ خارجی نیز در این رویداد حضور خواهند داشت.


وی افزود: قرار است طی ۴ روز برگزاری این رویداد اکثر شرکت‌ها و نشان‌های تجاری بزرگ صادراتی ایران توانمندی‌های خود را به عرصه نمایش بگذارند. انتظار می‌رود طی این رویداد و با توافقاتی که صورت خواهد پذیرفت در استمرار برنامه افزایش تجارت خارجی دولت سیزدهم، زمینه ارتقای روابط تجاری ایران با کشورهای مختلف و جهش مناسبات اقتصادی – تجاری کشور رقم بخورد.


بهادری جهرمی درباره تشکیل وزارت بازرگانی گفت: نگاه دولت از ابتدا این بود که تنوع و گستردگی در وزارت صنعت وجود دارد و باید بخش‌های از این وزارت خانه جدا شود، حدود و ثغور و جزئیات در اختیارات مجلس است. دولت مسائل ناظر به بازار را در لایحه بیان کرده است اما اجازه دهیم مجلس در این زمینه تصمیم گیری کند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.