بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

تلاش می‌کنیم به همه انسان‌ها بدون در نظر گرفتن موضوعات سیاسی کمک کنیم


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه پس از دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در نشست خبری گفت: امروز با وزیر امور خارجه ایران تبادل نظرات سازنده‌ای داشتیم که مرتبط با ماموریتم بود که طبعا بررسی جنبه انسان‌دوستانه موضوعات است.


وی ادامه داد: امیدواریم شاهد گسترش روابط دو طرف باشیم. موضوع زلزله ترکیه و سوریه یکی از موضوعات مورد توجه برای دو طرف بود. در خصوص وضعیت یمن هم صحبت کردیم و امیدواریم با نهایی کردن صلح برای یمن بتوانیم آبادانی را در این کشور به ارمغان بیاوریم.


معاون دبیرکل سازمان ملل درخصوص تلاش‌های این سازمان و این معاونت برای نقش‌آفرینی در گره‌گشایی از تحریم‌ها و آثار آن، ابراز داشت: خیلی به وضوح و روشنی باید بگویم که نهادهایی مانند سازمان ملل و نهادهایی که من نماینده‌شان هستم، هرجا که تحریم وجود دارد تلاش می‌کنند که آثار ناشی از تحریم‌ها را کاهش دهند. این امر درمورد ایران، سوریه، افغانستان و دیگر کشور‌ها صادق است.


وی افزود: یکی از اقدامات ما این است که با همکاری و هماهنگی اعضای کلیدی شورای امنیت سازمان ملل معافیت‌هایی را برای امور بشردوستانه فراهم کنیم و اقلامی مانند اقلام پزشکی و بهداشتی را مشمول معافیت کنیم تا به ایران و کشور‌های تحت تحریم وارد شود و ما درصدد این هستیم که به همه انسان‌ها بدون در نظر گرفتن موضوعات سیاسی کمک کنیم.


گریفیتس در پاسخ به سوالی درباره کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله اخیر ترکیه و سوریه و اینکه بخش بیشتری از کمک‌ها به ترکیه اعزام شده و به نظر می‌رسد تحت تاثیر تحریم‌ها کمک‌های کمتری به سوریه ارسال شده است، عنوان کرد: من موافق نظر شما نیستم که بیشتر کمک‌ها به سمت ترکیه رفته است، به سوریه هم کمک‌های قابل توجهی شد اما فراموش نکنید که کانون زلزله در ترکیه بود و من شخصاً بلافاصله بعد از زلزله به ترکیه رفتم و از نزدیک شاهد بودم که حجم خسارات جانی و مالی در ترکیه بسیار بیشتر از سوریه بود.


وی افزود: بعد از آن در استانبول دیدارهایی با مقامات داشتم و ما به دقت به دنبال این بودیم که هیچگونه استاندارد دوگانه‌ای را نداشته باشیم و براساس اصول حرفه‌ای و قواعدی بر مبنای آن کار می‌کنیم و برمبنای اهداف انسان دوستانه، کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان را دنبال کنیم.


معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه همچنین خاطرنشان کرد: توجه داشته باشید در حوادثی مانند زلزله یا سایر وقایعی که غیرمترقبه هستند تلفات و خسارات ممکن است بیشتر از درگیری‌‌های طولانی‌مدت و جنگ‌ها باشد در نتیجه هر اندازه کمک‌رسانی انجام دهیم قادر به جبران خسارت‌ها و التیام دردها نیستیم.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.