بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

امسال ۱۰ پروژه پتروشیمی افتتاح می‌شود/ تامین خوراک گازی؛ چالش پتروشیمی‌ها


به گزارش خبرنگار اقتصادی سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، مرتضی شاهمیرزایی در نشست خبری چهاردهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران با بیان اینکه در سال جاری ۱۰ طرح بزرگ و کوچک پتروشیمی آماده سازی و به بهره برداری و تولید خواهد رسید، اظهار داشت: در اردیبهشت ماه ۲ طرح آماده سازی می‌شود و به طور میانگین هر ماه یک افتتاح خواهیم داشت.


وی افزود: در حال حاضر حدود ۷۰ مجتمع بیش از ۵۵۰ گرید انواع محصولات پلیمری و شیمیایی را تولید می‌کنند.


مدیر عامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی با اشاره به ظرفیت ۹۲ میلیون تنی نصب شده کشور، گفت: با توجه به برخی محدودیت‌ها از جمله خوراک و تامین قطعات عینا این ظرفیت ۹۲ میلیون تنی عملیاتی نمی‌شود ولی برنامه ریزی و هدف گذاری شده که امسال رشد تولید داشته باشیم.


وی با بیان اینکه بیش از ۱۵ هزار کارگاه فعال در حوزه صنایع تکمیلی خوراک خود را از صنعت پتروشیمی تامین می‌کنند، خاطرنشان کرد: چرخ صنعت کشور باید بچرخد بنابراین خوراک باید بدرستی تامین شود، بنابراین نقش فناوران برای تولید محصولات جدید تعیین کننده است. سرمایه گذاران نیز باید کمک کنند تا از خام فروشی به جایگاه ایجاد ارزش افزوده برسیم و از تولید محصولات خام و نیمه خام عبور کرده و اشتغال و اقتصاد کشور نیز رونق بگیرد.


شاهمیرزایی با بیان اینکه پتروشیمی از صنایع پیشران کشور است، افزود: یکی از چالش‌های ما در حوزه مجتمع‌های گازپایه محدودیت خوراک بویژه در فصول سرد سال است اما در هر حال تلاش این است که در سال‌های پیش رو در صورت کاهشی شدت دما خاموشی ها کمتر شود.


خبر در حال تکمیل می باشد…

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.