بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

اگر سه قوه با هم همکاری کنند، کارها به‌هیچ‌وجه گره نمی‌خورد/ نباید سرگرم حواشی شد


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، هم‌زمان با اقامه‌ نماز باشکوه عید سعید فطر در سراسر کشور، هزاران نفر از مردم مؤمن تهران، صبح امروز نماز عید فطر را به امامت رهبر انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی (ره) اقامه کردند.


گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عید سعید فطر به این شرح است: 


* عید سعید فطر را به تمام برادران مومن و مسلم در سراسر گیتی و به ملت بزرگ ایران و به شما نمازگران تبریک عرض می‌کنم.


* تبریک می‌گویم به خاطر گذراندن یک ماه رمضان پربار و سرشار از رحمت الهی رمضان امسال بسیار پرشور بود. هم دعا بود هم توسل بود به خصوص در شب‌های قدر، شب زنده‌داری‌های پرسوز و گذار جوانان و اشک‌های گرمی که از چشم جوانان ما جاری می‌شد بسیار برجسته بود.


* در ماه رمضان مجالس و محافل معرفت آموزی و درس‌آموزی و مهارت قرآن به چشم برجسته‌تر بود.


حضور مردم در مساجد و گلزار شهدا و هیات‌ها و مجالس نمایان بود.


 *علاوه بر این‌ها روز قدس را داشتیم که مردم شب قبل از آن احیا را گذرانده بودند و فردای آن با دهان روزه آن اجتماع پرشکوه و متراکم را در سراسر کشور نشان دادند، این‌ها توفیق الهی است.


ماه رمضان هم ماه تضرع و هم ماه جهاد است در این‌ سال‌ها روز قدس روز مبارزه ملت ایران است که با همراهی بسیار وسیع کشورهای دیگر هم همراه بود.


مردم ما در این ماه دستاوردهای زیادی داشتند.


 روز قدس ضربه‌ای به دشمن و از دستاوردهای مردم عزیز و مومن در ماه رمضان بود، این ذخایر را برای خودتان حفظ کنید.


* از خصوصیات ماه رمضان تقویت اراده‌هاست، روزه یک خاصیت بزرگ و مهمش تقویت اراده است.


 اراده نیرویی برای حرکت و پیشرفت است و در ماه رمضان تقویت می‌شود باید بعد از این ماه در راه رضای الهی و پیشرفت به کار بیفتد.


* پاکیزگی روح، توجه به معنویت و و آشنایی با معارف الهی و روز قدس دستاوردهای ملت ایران در ماه رمضان است که توصیه من این است این دستاوردها را حفظ کنید.


*یک راهبرد بسیار مهم و اساسی همکاری مسئولان کشور در قوای سه‌گانه است‌. اگر سه قوه با هم همکاری کنند کارها به‌هیچ‌وجه گره نمی‌خورد. قوا مانع هم نشوند و راه را برای هم باز کنند.


* یک راهبرد اساسی و بسیار مهم ، همکاری مسئولان کشور در نیروهای سه گانه است. قوای سه گانه باید با همدلی، هم افزایی کنند. سه قوه مانع هم نشوند و راه را برای هم باز کنند.


*مسئولان کشور، چه نمایندگان مجلس و چه قوای مجریه و قضاییه که در جمعیت هستند، متوجه هستند که این همکاری را چگونه می‌توان انجام داد. این همکاری امروز یک راهبرد کلی است.


* امروز تمرکز بر حل مسایل است. مشغول نشدن به حواشی؛ همیشه هم دشمن نیست که حواشی ایجاد می‌کند. گاهی از روی غفلت و یا با عوامل و انگیزه‌های گوناگون حواشی در برابر کاری ایجاد می‌شود. نباید سرگرم این حواشی شد. نه مردم به این حواشی اهمیت بدهند و نه مسئولان خودشان را مشغول کنند. روی مسایل اساسی کشور تمرکز کنند.


*از مردم عزیز کشورمان انتظار می‌رود که به برکت ماه مبارک رمضان دستاورد اتحاد خود را حفظ کنند.


مشروح فرمایشات رهبر انقلاب متعاقبا ارسال می‌شود.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.