بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

 دولت باید به صرافی‌های بخش خصوصی توجه ویژه کند


بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، درخصوص برخی تصمیمات ارزی از سوی بانک مرکزی و از سوی دیگر کنارگذاشتن صرافی‌های بخش خصوصی علیرغم تاکیدات رهبری به فعالیت و پررنگ شدن حضور بخش خصوصی در اقتصاد، گفت: مرکز مبادلات ارزی برای پاسخ به نیاز واقعی ارز طراحی شده است، ما در مقابل نیاز واقعی به دلار، یک نیاز کاذب هم داریم و این نیازهای کاذب دارد بر روی ارزش ارز تاثیر می‌گذارد و این اثرگذاری یک تاثیر مستقیم بر شاخص های اقتصادی کشور دارد.


وی افزود: در نتیجه دولت تمام تمرکز و تلاش خود را معطوف به این کرده است که از طریق مرکز مبادلات بتواند حوزه ارزی ما را مدیریت کند.


محبی نجم‌آبادی با تاکید بر بکارگیری و فعال کردن صرافی‌های بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: اما استفاده از صرافی‌های متعدد خودش یک نقطه قوت برای دولت خواهد بود، قطعا صرافی های متعددی که هستند البته بحث رتبه‌بندی و نگاه به توانمندی‌های آن صرافی‌ها حتما مورد نظر دولت است اما صرافی‌هایی هستند که می‌توانند در فضای بازار ارز فعال باشند و با دولت همکاری کنند؛ لذا معتقدم که دو طرف باید همراهی کنند تا اینکه دست مردم باز باشد و در جاهای مختلف بتواند نیاز خود را برطرف کند.


نماینده مردم سبزوار در مجلس ادامه داد: در شرایط تحریمی که اکنون با آن مواجه هستیم، به حضور و فعالیت بخش خصوصی توانمند نیاز داریم تا به ما در اداره فضای بازار و اقتصاد کمک کند. اتکاء به بخش خصوصی درستکار و شفاف که هم حقوق خود را می‌داند هم تکالیف خود را می‌شناسد، می‌تواند یک کمک مفیدی به دولت برای اداره شرایط بازار باشد.


وی در پایان ابراز داشت: دولت قطعا باید به حضور و فعالیت صرافی‌های بخش خصوصی توجه ویژه داشته باشد؛ از سوی با تاکیدی که رهبر معظم انقلاب در فرمایشات اخیر خود داشتند که بخش خصوصی مردمی باید فعال و تقویت شود، انتظار این است که حمایت و همکاری با بخش خصوصی مورد توجه باشد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.