بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

نگاهی به بازار بزرگ دلگشا؛ از دیروز تا امروز


سال‌های بسیاری است که هشدارهای پی در پی درباره بافت فرسوده بازار داده می‌شود، بافت فرسوده‌ای که با یک آتش سوزی کوچک می‌تواند به خلق فاجعه‌ای بزرگ کمک کند، عدم ترمیم بافت‌های سنتی بازار باعث شده تا با مرور زمان عملا امکان ترمیم و مرمت آن سلب شود و چاره‌ای جز نوسازی کلی بناها نباشد.


بر اساس گزارش‌های رسمی سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری تهران در شهر تهران ۴۵۰۰ هکتار بافت فرسوده داریم که بخشی از آن نیز در بازار بزرگ تهران قرار دارد، بافتی که در سال‌های گذشته به خاطر فرسودگی بسیار بارها با حوادثی مثل حریق‌های خطرناک رو به رو شده است.


در حالی که بسیاری از نوسازی بنا می‌گریزند و ترجیح می‌دهند تا «شکسته‌بندانه» فروشندگان را زیر سایه خطر رها کنند مجموعه سرای دلگشا به دنبال بازسازی خود رفت و در سازه‌ای جذاب در دل بافت سنتی و گردشگری بازار خلق کرد.


این بازسازی کامل پس از طی چندین مرحله و تایید چندین مرجع قانونی انجام شد و در نتیجه این بازسازی امروز به جای بازاری رو به ویرانی، یکی از مدرن‌ترین مراکز تجاری تهران با بهترین امکانات برای فروشندگان و خریداران وجود دارد.


حالا بازار بزرگ دلشگا با مساحت ۵۰ هزارمتری ساخته شده است و با ۱۶۰۰ واحد تجاری در ۱۰ طبقه درست در میدان ۱۵ خرداد، یکی از بهترین نقاط بازار تهران در اختیار فروشندگان و خریدارانی قرار دارد که دنبال تجربه خرید و فروشی لذت بخش هستند.


10 آسانسور، ۵۰ پله برقی، سیستم تهویه به روز و کارآمد، کافه‌های کوچک در هر طبقه و فود کورت آرامش خیال فروشندگان و خریداران حاضر در این مجموعه تجاری را تامین می‌کند. در کنار این‌ها گاه به گاه شاهد اجرای کنسرت‌های کوچک زنده خوانندگان شناخته شده ایران و برنامه‌های ویژه کودکان در بازار بزرگ دلگشا هستیم.


 


از بازار تخصصی و طلا و جواهر تا بورس شال و روسری


یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بازار بزرگ دلگشا تبدیل شدن آن به بورس برخی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین کالاهای بازار است. مثلا در یک طبقه بورس ویژه شال و روسری را مشاهده می‌کنید و در طبقه دیگر شاهد بورس پالتو و مانتو هستید.


در همین راستا یکی از جدید‌ترین اقدامات این مجموعه افتتاح بازار طلا و جواهرِ بازار بزرگ دلگشا است. مدیران این بازار یک طبقه با بیش از ۱۳۰ واحد تجاری را به صنف طلا و جواهر اختصاص داده است و در محیط با امکانات و طراحی مدرن میزبان معتبرترین طلا فروشان تهران هستند. این اقدام برای خریداران طلا که مایل به مقایسه طیف متنوع از طلا و جواهرات هستند بسیار جذاب است.


بازار بزرگ دلگشا؛ جایی برای کودکان شاد ایران


یکی از اولویت‌های بازار بزرگ دلگشا ایفای نقش مسئولیت اجتماعی در برابر مردم است. در همین راستا یکی از مهم‌ترین برنامه این مجموعه تجاری کمپین کودکان شاد بازار بزرگ دلگشا بود، کمپینی که با محوریت کودکان برگزار شد و با استقبال خوب خانواده‌ها همراه شد.


013


این کمپین شامل رویدادهای متفاوتی اعم از برگزاری مسابقه های نقاشی، موسیقی و برنامه های شاد و مفرح برای کودکان در روزهای پنج شنبه به همراه گریم صورت و اجراهای عروسکی بوده است. بخش اول این کمپین در ۶ هفته در بازار بزرگ دلگشا برگزار شد و تصمیم مدیران این بازار بر آن است که این پروژه را در سال ۱۴۰۲ با جدیت بیشتری ادامه دهند.


این کمپین شامل رویدادهای متفاوتی اعم از برگزاری مسابقه های نقاشی، موسیقی و برنامه های شاد و مفرح برای کودکان در روزهای پنج شنبه به همراه گریم صورت و اجراهای عروسکی بوده است. بخش اول این کمپین در ۶ هفته در بازار بزرگ دلگشا برگزار شد و تصمیم مدیران این بازار بر آن است که این پروژه را در سال ۱۴۰۲ با جدیت بیشتری ادامه دهند.


به گفته مسئولین این مرکز تجاری، بازار بزرگ دلگشا در راستای مسئولیت اجتماعی خود و با باور به این مهم که شادی و سر زندگی کودکان این سرزمین لازمه حرکت رو به جلو و پیشرفت ایران است اقدام به طراحی و پیاده سازی این کمپین کرد و در سال ۱۴۰۲ قصد توسعه آن را دارد.


مدیران این مرکز خرید قصد دارند در سال جدید پا را فراتر از برنامه‌های شاد بگذارند و به حوزه‌هایی مثل حمایت از کودکان کار، حمایت از کودکان مبتلا به بیماری های خاص ورود کنند.


برای بازدید از این بازار بزرگ می توانید به آدرس تهران، خیابان ۱۵ خرداد، روبروی میدان ارگ، بازار بزرگ دلگشا مراجعه کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بازار دلگشا بر روی لینک زیر کلیک نمایید.


www.delgosha-mall.ir


منبع: سلام نو


پایان رپرتاژ آگهی

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.