بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

لزوم ساختارمندی تشکیلات حوزه بانوان/ زیرساخت‌های اصلی برای تربیت نسل آینده بر عهده زنان است


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، علیرضا فخاری در دیدار با مشاوران و مسئولان بانوان فرمانداری‌های استان ضمن تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس اظهارکرد: راهپیمایی روز قدس با حضور همراه با شور و شعور مردم برگزار شد و سهم خواهران در این راهپیمایی مشهود بود.


وی با بیان اینکه هویت‌بخشی به مقام شامخ زنان در انقلاب اسلامی شکل گرفت و اکنون جریان‌های معاند تلاش می‌کنند این وجه قالب را از زنان بگیرند، گفت:‌ نقش مهم و موثر زنان در هدایت، راهبری و همراهی انقلاب بر کسی پوشیده نیست و تبلور نگاه امام خمینی(ره) به زن بر این مبنا که از دامن زن به معراج می‌رود، حکایت از جایگاه رفیع به زنان دارد.


فخاری سپس با اشاره به اهمیت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: انسان‌سازی برای آینده انقلاب و آماده‌سازی تمدن اسلامی بر اساس تربیت مادران شکل می‌گیرد و زیرساخت‌های اصلی برای تربیت نسل آینده بر عهده زنان است. ایجاد روابط صحیح و منطقی در میان زنان برای اندازه‌گیری جایگاه رفیع زنان در طراز انقلاب، نیازمند تشکیلات از جنس زنان است که در این زمینه جایگاه حوزه بانوان به عنوان مشاور باید فراتر از مشاور باشد.


استاندار تهران افزود: جریان هدف حوزه زنان متکثر و متنوع است که باید برنامه درستی برای همه افراد داشته باشیم و با دانش لازم، سعه صدر، تعاملات درست و ساختار درست با حلقه‌ها و تشکل‌های مردمی ارتباط برقرار کنند. متانت، قدرت، جایگاه زن و اعتقاد دینی ما از حجاب است، توجه به حجاب درونی و خودسازی یکی از اساسی‌ترین اقدامات است؛ تحکیم خانواده و جوانی جمعیت صرفا در قالب کارهای تبلیغی شکل نمی‌گیرد و باید ساختارها را آماده کرد


بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری تهران وی اظهار داشت: تمرکز بر راهکارهای مردمی اهمیت دارد تا با تربیت، رفتار درست و آموزش صحیح سطح مقاومت را در جامعه بالا برد و این هم از درون خانواده و زنان شروع می‌شود.


استاندار تهران با اشاره به اهمیت توجه به اقتصاد خرد خانواده‌ها گفت: در حوزه مشاغل بانوان یک نگاه جدید نیاز است و نیازمند عقبه علمی و پژوهشی هستیم، همچنین آینده‌پژوهی در حوزه زنان حائز اهمیت است.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.