مصاحبه او با شرکت رویایی شما نزدیک است، و شما کمی عصبانی هستید، زیرا نمی خواهید آن را منفجر کنید. می دانید که باید به درستی آماده شوید، اما از کجا شروع کنید؟ در این پست وبلاگ، با پوشش موضوعات کلیدی زیر به شما کمک می‌کنیم تا کد اجرای مصاحبه‌ای را بشکنید:

نکات آمادگی مصاحبه اولیه:

از آماده سازی غافل نشوید
برای سوال «درباره خودت به ما بیشتر بگو» یک ارائه جذاب بسازید
با یک شریک اسپارینگ یا یک مربی شغلی تمرین کنید
در مصاحبه:

سوالات مصاحبه:

  • از خودتان بگویید؟
  • چرا میخواهید اینجا کار کنید؟
  • در مورد شرکت چه می دانید؟
  • چرا شغل خود را ترک می کنید (ترک می کنید)؟
  • چرا فکر می‌کنید بهترین گزینه برای این نقش هستید؟
  • بزرگترین قدرت شما چیست؟
  • بزرگترین نقطه ضعف شما چیست؟
  • پنج سال دیگر خودت را کجا می بینی؟
  • مهمترین دستاورد کاری شما چیست؟ \
  • دور زدن تله «آیا از ما سؤالی دارید».

زبان بدن

ظاهر

در پایان مقاله، نه تنها می توانید حذفیات مصاحبه های گذشته خود را تشخیص دهید، بلکه مهمتر از آن – با راهنمایی های ما آماده خواهید بود تا هر شغلی را که می خواهید به دست آورید. بنابراین، آیا برای مصاحبه با استرس و ناامنی عملکرد آماده هستید برای همیشه خداحافظی کنید؟ خوب، بیایید شیرجه بزنیم!

نکات آماده سازی مصاحبه مقدماتی
یکی از اشتباهات رایج، تمایل به انجام ندادن کاری قبل از مصاحبه است. نه تنها مبتدیان دچار این اشتباه می شوند، بلکه متخصصان باتجربه با تجربه چندین ساله نیز دچار این اشتباه می شوند! تازه کارها معمولاً فکر می کنند که انتظارات از آنها کم خواهد بود، در حالی که کارشناسان سطح ارشد فرض می کنند که هیچ سؤال مصاحبه نمی تواند آنها را شگفت زده کند! برای موفقیت – شما نیازی به پیش بینی تمام سوالات، نوشتن متن کامل و بازخوانی آن ندارید. در حالی که معمولاً داوطلبان آماده‌سازی مصاحبه را کسل‌کننده، سنگین یا کاملاً غیرضروری می‌دانند، شما می‌توانید آمادگی را هیجان‌انگیز کنید. “چطور؟” – می پرسید.

مصاحبه کنندگان خود را بشناسید:

حقایق جالب یا کمتر شناخته شده درباره شرکت را کشف کنید و آنها را در پاسخ های خود (سال تاسیس، اهداف، جوایز، سوابق فروش عمومی، شرکا و دفاتر بین المللی) نقل کنید.
آخرین اخبار صنعت را به صورت آنلاین، در کتابخانه های تخصصی ادبیات بخوانید یا از طریق شبکه خود آنها را بیابید
دانش به روز شما نشان دهنده حرفه ای بودن و تعهد بالا به این حوزه و به ترتیب به شرکت است.

خودت را بشناس و معتبر نشان بده:

شرح شغل را چاپ کنید و تمام وظایف و الزاماتی را که برای آنها مهارت لازم را در جیب خود دارید برجسته کنید. توصیه می کنیم دستاوردهای گذشته شغلی خود را مرور کنید که نشان می دهد شما دارای تخصص مورد نیاز منابع انسانی هستید! اگر داستان های موفقیت خود را جذاب تعریف کنید، امتیاز جایزه. برای راهنمایی PRO در مورد داستان سرایی، لطفاً به پست وبلاگ Enhancv ما برای روش STAR مراجعه کنید.

برای مهارت های نرمی که هنوز ندارید، به این فکر کنید که چه راهی عالی برای به دست آوردن آنها خواهد بود. نمایش رانندگی و یک طرح ساده (در عین حال واقع بینانه)! فقط به خاطر داشته باشید که همیشه متواضع و متواضع باشید! در حالی که عزم راسخ خوب است، شما نمی خواهید خیلی سخت گیر و یا به عنوان یک دونده سرعت نردبان شغلی بعدی به نظر برسید.

اگر مادربزرگ شما در رزومه شما متوجه می شود که شما در سابقه کاری خود شکافی دارید، بدون شک – HR قبلاً آن را با “چشم عقاب” خود تشخیص داده است. انتظار داشته باشید که شکاف از شما خواسته شود. پاسخ خود را از قبل آماده کنید و استرس سوال را از بین ببرید. آرام تر و در کنترل ظاهر خواهید شد. هر چیزی که نشان دهد شما فعال ماندید، حتی در زمان غیر اشتغال، HR را تحت تاثیر قرار می دهد. خوشحال باشید و از نظرات منفی دبی داونر درباره کارفرمایان/کارفرمایان قبلی خود دوری کنید.

تمرین عمومی

بنابراین شما تمام مراحل بالا را دنبال کردید و اطلاعات ارزشمندی را برای کارفرما و داستان شکوه خود “رونمایی کردید”؟ بعدی – زمان تمرین! آیا عبارت قدیمی “تمرین باعث عالی می شود” را شنیده اید؟ خوب، هدف شما در اینجا کمال نیست بلکه یکپارچگی است! از قبل در مورد سوالات احتمالی مصاحبه فکر کنید و پاسخ های خود را برنامه ریزی کنید تا طعم برجسته، جریان و هماهنگی را به ارائه خود اضافه کنید.

انجام مکث های غیرضروری کمتر باعث می شود که مطمئن به نظر برسید! با این حال، در سوالات چالش برانگیز عجله نکنید! درخواست 1 تا 2 دقیقه و نوشتن پاسخ خود روی کاغذ قابل قبول است. شما احترام تیم استخدام کننده را جلب خواهید کرد.

با یک دوست تمرین کنید
جدا از اینکه می‌توانید با یکی از کارشناسان حرفه‌ای رزومه نویس resumenevis.com یک مصاحبه آزمایشی انجام دهید، همیشه می‌توانید از یک همکار قابل اعتماد یا یک دوست نزدیک بخواهید که گوش کند و بازخورد سازنده ارائه دهد.

با دوربین بازی کنید
جایگزین دیگر این است که خودتان را در پاسخ به سوالات ثبت کنید. تماشای این ویدئوها به شما این امکان را می دهد که خود تحلیلی اصلاحی را در عملکرد خود اعمال کنید.

نوشته خوب قدیمی
برخی افراد بصری هستند و برخی دیگر حرکتی هستند. بر اساس استعداد خود، ممکن است فقط کافی باشد که یادداشت هایی برای شرکت و پاسخ های احتمالی بنویسید.

در مصاحبه (سوالات مصاحبه، زبان بدن و ظاهر)
اگر مرحله آماده سازی را به درستی انجام می دادید، در مرحله بعد، به تقویت خلق و خو، اعتماد به نفس و کمی تغییر ظاهر نیاز دارید.

مینگ برای ارائه یک اثر ماندگار! بیایید با سوالات مصاحبه شروع کنیم که باید در حین آماده سازی به خوبی طراحی شده باشید.

در اینجا یک لیست غیر جامع MUST-PREP از سوالات مصاحبه برای شروع شما آمده است:

در مورد خودتان به من بگویید؟

این سوال آغازین به یک روال مورد علاقه برای منابع انسانی از همه صنایع تبدیل شده است. پس چرا مصاحبه کنندگان آن را اینقدر دوست دارند؟ اولاً، این یک راه بسیار هوشمندانه برای راحت کردن نامزد و ترغیب آنها به صحبت در مورد چیزی است که در ابتدا یک سؤال کم توقع به نظر می رسد! اما فریب نخورید – این یک درخواست تله است! منابع انسانی بررسی می‌کند که آیا طعمه را برمی‌دارید و از سرگرمی‌ها و مسائل شخصی خودداری می‌کنید یا اینکه از همان ابتدا از فرصت استفاده می‌کنید و توجه را با یک خلاصه حرفه‌ای از خودتان، که در 5 تا 10 جمله بسته‌بندی شده است، می‌دزدید. چنین شروع تند، بیانیه ای قوی از ارزش شما به عنوان یک ارتباط برقرار کننده باتجربه و با انگیزه که به هیچ “بله-بله” متکی نیست، می فرستد.

مهم! گرایش جدیدی با رونق مصاحبه های آنلاین پس از همه گیری پدیدار شد.

چه راه بهتری برای رها کردن مصاحبه‌کنندگان مجازی‌تان با غافلگیری از غافلگیری از آماده کردن یک مقدمه PDF و پرسیدن اینکه آیا می‌توانید آن را به اشتراک بگذارید، وقتی سؤال «درباره خودت به ما بگو» می‌گویند؟

چرا میخواهید اینجا کار کنید؟

اگر برای نقشی درخواست می‌دهید که شغل رویایی شما نیست، اشتیاق را جعل نکنید، زیرا این امر بدیهی است و فقط به شما ضرر می‌رساند! از سوی دیگر، اگر برای به دست آوردن شغل جان خود را از دست می دهید، اما همچنان فاقد مهارت های خاص هستید، در مورد آن صادق باشید و سعی کنید با انگیزه و نگرش مثبت خود جبران کنید. در بیشتر موارد، این برای استخدام‌کنندگان بیش از اندازه کافی است، به‌ویژه اکنون که اکثر آنها با این ایده بیدار می‌شوند که می‌توانند برای استعداد استخدام کنند و برای مهارت‌ها آموزش ببینند!

در مورد شرکت چه می دانید؟

اکنون زمان آن است که “کیف” تحقیقات خود را بکشید! آیا این یک شرکت بین المللی ICT پیشرو است که شما به عنوان یک توسعه دهنده از ابتدای کار خود آن را دنبال کرده اید؟ آیا شما از محصولات آنها استفاده کرده اید و آنها بسیار بهتر از رقبا هستند؟ آیا آنها سیاست تنوع و گنجاندن هیجان انگیزی دارند که شما را مانند یک زنبور عسل جذب کند؟ نه تنها حقایق خشک را بیاورید، بلکه جذابیت خود را به شرکتی نشان دهید که ثابت می کند شما و آنها همتای غیرقابل انکاری هستند!

چرا شغل خود را ترک می کنید (ترک می کنید)؟

الگوی قدردانی از کارفرمایان گذشته شما چند دستاوردی را که به دست آورده اید فهرست کنید: شبکه حرفه ای گسترش یافته، آموزش حرفه ای خاص، یا برنده شدن در مسابقات شرکتی. _اگر نقش در همان حوزه است اما در سطح بالاتری است، برجسته کنید که برای چالش آماده هستید. اگر در حال حرکت به سمت نوع کاملاً جدیدی از کار هستید، با اطمینان در حال تغییر شغل خود باشید و به مراحلی که برای رسیدن به این مصاحبه امروز برنامه ریزی و انجام داده اید اشاره کنید! به سفر خود افتخار کنید! و به یاد داشته باشید – خود را قضاوت نکنید یا به اندازه کافی خوب نباشید، زیرا قدرت ارائه شما را کاهش می دهد.

چرا فکر می‌کنید بهترین گزینه برای این نقش هستید؟

توجه مصاحبه کنندگان را دوباره به مهارت های برتر 1، 2 و 3 خود که در «درباره خودت به من بگو» برجسته کرده اید، جلب کنید. به این ترتیب، شما نقش فعالی در فرآیند مصاحبه ایفا می کنید و جهت و لحن روایت را کنترل می کنید. سپس، مهارت‌هایی را که برای عملکرد حیاتی هستند، نقل قول کنید، نه هر مهارتی!

بزرگترین قدرت شما چیست؟

به مهارت‌های ابرقدرت خود فکر کنید و آن‌هایی را که نزدیک‌ترین تطابق برای نقش هستند انتخاب کنید! سپس آن “آب نبات” را به مصاحبه کنندگان بدهید و ببینید چه اتفاقی می افتد. به عنوان مثال، در مصاحبه شغلی نجات غریق، گفتن اینکه می‌توانید مسافت‌های طولانی را شنا کنید و در مسابقات متعدد برنده شده‌اید، منطقی‌تر از لاف زدن درباره ذهن ریاضی برجسته‌تان است.

بزرگترین نقطه ضعف شما چیست؟

پاسخ ندهید که هیچ نقطه ضعفی ندارید یا نمی توانید به آن فکر کنید! این یک خاموشی فوری است، بیایید با آن روبرو شویم – هیچ کس از همه چیز آگاه نیست. ترفند این است که در مورد نقطه ضعفی که به وظایف شغلی بی ربط است صحبت کنید. بنابراین، برای مثال، اگر به دنبال یک مقام اداری هستید و می گویید که در گزارشگری آنقدرها هم مهارت ندارید، درب ورودی شرکت را جلوی صورت خود می کوبید. با این حال، اگر نشان دهید که چگونه بر ضعف خود غلبه کرده اید و آن را به یک دارایی تبدیل کرده اید، می توانید مراقب خود باشید و از شکست های مربوط به شغل صحبت کنید.

پنج سال دیگر خودت را کجا می بینی؟

هر چقدر هم که ممکن است کسل کننده به نظر برسد، این احتمال وجود دارد که شما هم این سوال را دریافت کنید! بنابراین این دو دستورالعمل را دنبال کنید:

ثبات و تمایل به رشد در نقش و ایجاد تفاوت در شرکت را نشان دهید! هیچ سازمانی دوست ندارد بشنود شما قصد دارید فقط برای 1 فصل آنجا باشید و برای زمین بازی جدید خود حرکت کنید!

اشتیاق را بیاورید؛ با این حال، جاه طلبی را با دقت مصرف کنید، زیرا HR ممکن است آن را منفی تفسیر کند. بهتر است کمتر بگویید تا اینکه جزئیات بی مورد زیادی را به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال، صرفاً در مورد موضوعات حرفه ای صحبت کنید، و تنها در صورتی که منابع انسانی از شما دعوت کند تا کمی در مورد “چه کسی در خارج از محل کار هستید” بگویید، می توانید موهای خود را رها کنید و به برخی از سرگرمی ها یا علایق شخصی خود اشاره کنید.

مهمترین دستاورد کاری شما چیست؟

این سوال به شما این شانس را می دهد که مانند یک الماس کمیاب بدرخشید. اگر شما حدود

به دستاوردی مرتبط با نقش شغلی فکر نکنید، مهم ترین موفقیتی را که دارید انتخاب کنید! مثال‌هایی که برنامه‌ریزی، مذاکره و شخصیت حرفه‌ای صیقلی شما را نشان می‌دهند همیشه خوب هستند، زیرا به اصطلاح مهارت‌های قابل انتقال هستند.

و در آخر اینکه:

تله “آیا از ما سوالی دارید”.

اکثر کاندیداها در صورتی که خوب کار کنند خسته یا استرس دارند – به خصوص در فینال مصاحبه. با این حال، شما با سؤالات کوکی سخت مبارزه نکردید تا در پایان توپ را رها کنید! پرسیدن یک سوال معنادار نشان دهنده مشارکت شماست! اگر با یک پرس و جو کاملاً فکر شده به میز می آیید، مانند:

“بزرگترین چالش این نقش برای شش ماه آینده چیست؟”
“اگر من را استخدام کنید، روز کاری من چگونه خواهد بود؟”
این یکی عالی است، زیرا به طور غیرمستقیم استخدام کننده را دعوت می کند تا تصور کند که شما در حال حاضر در این نقش عمل می کنید.

“بزرگترین موفقیت تیم در سال گذشته چیست؟”
آیا می خواهید ایده های بیشتری برای سوالات زیرکانه پایان مصاحبه برای جذب مصاحبه کنندگان خود داشته باشید؟ سپس مقاله ما را بررسی کنید سوالاتی که در پایان مصاحبه بپرسید.

سلب مسئولیت! هنوز برای شروع مذاکرات حقوق در این مرحله خیلی زود است. چنین حرکتی در طول مصاحبه تنها در صورتی منطقی خواهد بود که کارفرما موضوع را باز کند. با این حال، می توانید انتظار داشته باشید که اگر از نکات ما پیروی کنید، مصاحبه کننده در حال حاضر به شدت تحت تاثیر شما قرار خواهد گرفت! برای آماده شدن، به مقاله ما در مورد نحوه محاسبه حقوق مورد نیاز خود نگاه کنید.

زبان بدن و ظاهر
این راز نیست که وقتی خوب به نظر می رسیم عملکرد خوبی داریم. بنابراین، قوانین عقل سلیم ظاهری که باید رعایت کنید عبارتند از:

روز قبل از رویداد بزرگ، یک شب خوب بخوابید.
به خصوص اگر مصاحبه شما در اوایل صبح است، سعی کنید دعوت‌های مهمانی/گردهمایی را برای بعد از قرار ملاقاتتان انجام دهید، مهم نیست چقدر وسوسه می‌شوید که بروید. بعداً برای آن یکی از ما تشکر کنید!

لباس خود را بر اساس فرهنگ شرکت هماهنگ کنید.
به عنوان مثال، اگر سازمان از یک کد لباس رسمی پیروی می کند، باید آن را رعایت کنید.

برای خانم ها – پیراهن و دامن/شلوار تجاری؛

برای آقایان – کت و شلوار رسمی با یا بدون کراوات.

حتی اگر این فرهنگ لباس‌های غیررسمی جمعه را در هر روز هفته تقویت می‌کند، انتخاب چیزی بین سبک اسپورت و ظریف توصیه می‌شود. مهم‌تر از همه، مطمئن شوید که لباس‌هایی را انتخاب نمی‌کنید که با ویژگی‌های نقش تناقض دارند. شما باید از درگیری ها اجتناب کنید، مانند مصاحبه آزمایشی در یک مهدکودک با کفش های پاشنه بلند یا مصاحبه پذیرش هتل پنج ستاره با شلوار جین پاره. عملکرد مصاحبه برتر به این سه مؤلفه بستگی دارد.