بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر ۴۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، نشست خبری سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) برای تشریح برنامه تشییع پیکرهای مطهر ۴۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس صبح امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.


سردار حسن‌زاده در این برنامه گفت: دفاع مقدس نقطه عطفی برای مقاومت و ایستادگی در سراسر عالم فرهنگ ایثار و شهادت شد و به برکت شهدای هشت سال دفاع مقدس این فرهنگ شکل گرفت و توسعه یافت.


وی افزود: در دفاع مقدس شاهد حماسه‌های متفاوت بودیم که قله‌های ارزشمندی فتح شد. مردم امروز با واژه شهدای گمنام انس گرفتند و این شهدای گمنام به طور خالصانه و دلاورانه از سرزمین ما دفاع کردند و پرآوازه ماندند و هیچ نام و نشانی از آنان وجود ندارد.


سردار حسن‌زاده گفت: خیلی از شهدای ما علاقه‌مند بودند مانند مادرشان حضرت فاطمه گمنام باشند و شهدای گمنام یکی از قلل پیروزی و ایستادگی دفاع مقدس هستند


وی تصریح کرد: توفیق این را داریم که پیکر مطهر ۴۰۰ شهید گمنام را در سراسر استان با دستان مردم تشییع کنیم. ۲۰۰ پیکر در سراسر استان‌ها‌ تشییع خواهد شد و ۲۰۰ پیکر دیگر در کوی دانشگاه همزمان با روز شهادت فاطمه زهرا (س) تشییع خواهد شد. این پیکرها مربوط به عملیات بدر، رمضان، کربلای ۵، کربلای ۶ و والفجر ۱ است.


سردار حسن‌زاده گفت: مراسم تشییع پیکرشهدای گمنام در تهران ساعت ۸ صبح مقابل درب اصلی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و بعد از آن کاروان منور شهدا به سمت معراج شهدا حرکت خواهد کرد و به دست مردم تشییع خواهد شد و در داخل معراج شهدا به خاک سپرده خواهند شد.


وی افزود: در سال ۱۴۰۰ مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام با حضور پرشور مردم انجام شد و امسال تمهیدات بیشتری پیش بینی شده از جمله آنکه ۲۵۰ موکب عزاداران و ایستگاه‌های صلواتی به منظور پذیرایی از مردم حضور خواهند داشت.


سردار حسن‌زاده گفت: در مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)و داع با پیکر شهدا را در موزه دفاع مقدس خواهیم داشت که مردم نیز می‌توانند حضور داشته باشند و همچنین مراسم مداحی نیز برگزار خواهد شد.


وی افزود: بعد از مراسم تشییع طبق برنامه از قبل پیش بینی شده مراسم خاکسپاری طی چندین روز انجام و در استان‌ها نیز برنامه‌های مراسم تشییع و خاکسپاری برگزار خواهد شد.


سردار حسن‌زاده افزود: ما تجربه برگزاری مراسم تشییع شهدای گمنام را در سالیان گذشته داریم به طوری که در این ایام عطر ایثار، شهامت و شهادت در کشور فراگیر می‌شود و فضای معنوی و حماسی شکل خواهد گرفت که انشاالله شش دی ماه امسال شاهد برپایی مراسم خواهیم بود.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.