بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

مستمری به فرزند چهارم خانواده‌های دارای سرپرست معلول تعلق نمی‌گیرد/ مدافعان قانون جوانی جمعیت مسئله را پیگیری کنند


«علی همت محمودنژاد» سخنگوی شبکه ملی تشکل‌های افراد دارای معلولیت در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، میزان و چگونگی پرداخت مستمری افراد دارای معلولیت را نقض آشکار قانون جوانی جمعیت دانست، گفت: مستمری افراد دارای معلولیت معادل ۵۴۶ هزار تومان و معادل ۹ کیلوگرم مرغ است. همچنین برای خانواده‌ای با دو بعد خانوار ۷۸۰ هزار تومان و برای یک فرد معلول به همراه همسر و سه فرزند یک میلیون و ۷۶۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.


وی ادامه داد: متاسفانه برای فرزند چهارم برای افراد دارای معلولیتی که توانایی فرزندار شدن و قابلیت‌ زاد و ولد دارند، هیچ وجهی پرداخت نمی‌شود.


سخنگوی شبکه ملی تشکل‌های افراد دارای معلولیت تصریح کرد: این درحالی است که ابعاد برخی از خانواده‌های دارای معلولیت ۸ تا ۱۰ نیز نفر هستند اما والدین و فرزندان اول و دوم و سوم فقط از مستمری بهره‌مند می‌شوند.


محمودنژاد خاطرنشان کرد: از مدافعان قانون جوانی جمعیت خواست تا موضوع مستمری برای فرزند بیش از چهارم را برای افراد دارای معلولیت پیگیری کنند این اتفاق در حالی است که براساسا قانون جوانی جمعیت به والدین دارای بیش از سه فرزند تسهیلاتی به سبب این قانون تعلق می‌گیرد در حالی که فرزند چهارم به بعد یک فرد دارای معلولیت در سازمان بهزیستی از مستمری برخوردار نیست.


وی ادامه داد: متاسفانه یک خانواده ۵ نفره از یک مستمری حداقلی به مبلغ یک میلیون و ۷۶۰ هزار تومان برخوردار هستند که به ازای هر نفر ۳۵۲ هزار تومان می‌شود و این مبلغ برای خانواده‌ای 6، 7 و 8 نفره به مراتب بسیار کمتر است.


سخنگوی شبکه ملی تشکل‌های افراد دارای معلولیت خاطرنشان کرد: انتظار بود در آستانه شب یلدا و آغاز زمستان به خانواده‌های دارای معلولیت سبد ویژه‌ای از سوی دولت تخصیص یابد، اما متاسفانه معلولان جز مستمری حداقلی سبد دیگری دریافت نکرده‌اند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.