بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

قوانین دست و پاگیری در حوزه پژوهش وجود دارد/ تقدیر از ۴۷ محقق برتر


به گزارش خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، «مهدی فکور» معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در نشستی خبری به مناسب هفته پژوهش گفت: ما معمولا به صورت سالانه برای بیان اخبار فناوری و پژوهش گزارشی از برنامه‌های خودمان داریم. 


او افزود: در آستانه سی و یکمین جشنواره فناوری و پژوهش دانشگاه تهران هستیم و در ۲۱ آذرماه در همین راستا مراسمی برگزار خواهد شد و نمایشگاه‌ها و نشست‌های مختلفی هم خواهیم داشت. 


فکور تصریح کرد: جشنواره پژوهش دانشگاه تهران خیلی وقت قبل کلید خورده و اساتید و دانشجویان مختلفی در این راستا تلاش کرده‌اند و به درستی ارزیابی شده‌اند به همین منظور ما از ۴ استاد نمونه از کمیسیون‌های مختلف، ۷ پژوهشگر برتر از ۷ کمیسیون های مختلف دانشگاه، ۱۰ پژوهشگر نمونه، ۷ جوان نمونه پژوهشگر که اساتید جوان و محقق خواهند بود، ۶ رساله برتر، ۴ پایان‌نامه برتر، یک کارشناس نمونه و دو پژوهشگر از دانشگاه، کتابخانه، موسسات پژوهشی دانشگاه هم تقدیر می‌کنیم. 


معاون فناوری و پژوهشی دانشگاه تهران ادامه داد: امسال از کارفرمایان برتر نیز تقدیر می‌کنیم چراکه موضوع ارتباط دانشگاه و صنعت مهم است و قبلا مدیر کل طرح‌های کاربردی در معاونت داشتیم و نامش مدیر کل ارتباط جامعه و صنعت شد. برای تاکید روی موضوعات فناوری، مدیر کل سیاست گذاری و برنامه ریزی تشکیل شد. به طور کلی امسال از ۴۷ محقق برتر در هفته پژوهش تقدیر خواهیم داشت. 


او در ادامه در خصوص تعداد طرح‌های کاربردی گفت: هفته‌ای ۶ تا ۷ طرح را امضا می‌زنم و وضعیت خوبی در زمینه طرح‌های کاربردی داریم. 


فکور با بیان اینکه آیین نامه حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله را در دستور کار دارند، گفت: ما ضرایب حمایت مالی را تا ۱۰ برابر افزایش داده‌ایم و استاد و دانشجویی که از موضوع پژوهشی به فناوری وارد شود این حمایت را دریافت می‌کند. همچنین فرایند پذیرش این افراد در پارک علم و فناوری تسهیل می‌شود. 


فکور ادامه داد: ما بحثی را در پارک علم و فناوری خودمان تعریف کرده‌ایم تا شرکت‌هایی که به بلوغ رسیده‌اند یا محصولاتی دارند که در ابعاد صنعت قابل استفاده است و به سطح توسعه سرمایه‌گذاری رسیده، به معاونت سرمایه‌گذاری وارد شوند و چون این طرح تازه آغاز شده امیدواریم با حل موانع این قسمت پیش برویم. 


معاون پژوهش دانشگاه تهران در خصوص علوم انسانی و برنامه دانشگاه تهران گفت: گروه‌های علوم اجتماعی انسانی و رفتاری دانشگاه تهران رنک اول کشور است و ما باشگاه طلایه‌داران علم را به همین منظور طراحی کرده ایم. ما برای محققان این حوزه امتیازاتی در نظر می‌گیریم از سویی مراوداتی با موسسات علوم انسانی داریم و سعی می‌کنیم ارتباط این کمیسیون‌ها با جامعه به جد پیگیری شود. 


فکور یادآور شد: تعداد مراکز دانش بنیان دانشگاه تهران بالغ بر ۲۰۰ شرکت است و سیاست ما توسعه این شرکت هاست و با سازمان فنی و حرفه‌ای تعامل خوبی داریم. دوره‌های کارورزی برگزار کنیم و مشکل اساسی ما تامین فضاست و تقاضای زیادی داریم. ابتدا عضویت در پارک برای متقاضیان تعیین می‌شود و بعد در پارک جایی به آن‌ها اختصاص می‌یابد. 


او در خصوص بودجه پژوهش توضیح داد: در این رابطه قوانین دست و پاگیری هست و بودجه پژوهشی اندکی که برای دانشگاه‌ها جذب می‌شود نیز کافی نیست و البته معاون پژوهشی وزیر علوم اقدامات موثری در این راستا انجام می‌دهند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.