بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

پیگیری تحول چهار بعدی در آموزش و پرورش


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، صادق ستاری فرد در گردهمایی معاونین پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع ادارات کل آموزش و پرورش استان‎های کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، از تخصیص اعتبارات رتبه‌بندی و پاداش پایان خدمت فرهنگیان به دلیل همراهی و همکاری سازمان برنامه و بودجه تشکر کرد. 


وی افزود: بعد از ۲ سال وقفه آموزشی به دلیل بیماری کرونا در حوزه ساماندهی نیروی انسانی از چالش‌‎ها عبور کردیم. 


سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: تحول را باید در ۴ بعد دنبال کنیم؛ تحول در نیروی انسانی به عنوان مهمترین رکن و معلم مهمترین عنصر در مدرسه؛ تحول در محتوا و برنامه درسی، کتب، برنامه هفتگی و بسته‎های یادگیری آموزشی؛ تحول در فضا، زیر ساخت و تجهیزات؛ تحول در نظام اداری و مالی و اصلاح ساختار سازمانی و اصلاح بودجه از جمله این موارد است که دو بعد مهم از این تحولات در حوزه وظایف، صلاحیت‌ها و اختیارات معاونت پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع محسوب می‌شود. 


ستاری فرد در ادامه با اشاره به پنج عامل مهم در بعد نیروی انسانی اشاره کرد: جذب، تربیت، توانمندسازی نیروی انسانی، ساماندهی و نگاهداشت نیروی انسانی نیازمند برنامه ریزی دقیق و آینده نگر دارد. 


سرپرست معاونت برنامه ریزی وتوسعه منابع در ادامه اظهار کرد: مدرسه کانون تربیتی، پیشرفت و محله محور است. باید با احیاء و استفاده از ظرفیت‎‌های قانونی و اعتمادسازی والدین مدارس را به کانون تربیتی محله تبدیل کنیم. 


برنامه ریزی تامین منابع انسانی در سال تحصیلی آینده، بررسی چالش‌‎ها و آسیب‌‎های سال جاری، بررسی چالش‎‌ها و نواقص رتبه‌بندی معلمان و برنامه‎ریزی برای اجرای هرچه بهتر آن، راهکارهای ارائه خدمات و تسهیلات رفاهی به فرهنگیان، ارائه نقطه نظرات معاونین استان‎ها و پرسش و پاسخ از برنامه‎های این نشست دو روزه بود. 


این گردهمایی با حضور یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش و مسئولین سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.