بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

رایزنى معاون حقوقى وزارت امور خارجه براى مشکل تامین دارو و درمان جانبازان شیمیایى در دیدار با مدیرکل سازمان منع سلاح های شیمیایی


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه در حاشیه بیست و هفتمین کنفرانس سالانه کشورهای عضو کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی ( ۷ تا ۱۰ آذر ۱۴۰۱) با فرناندو آریاس مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی ملاقات کرد.


نجفی در این دیدار با اشاره به تحریم‌های ظالمانه امریکا علیه کشورمان، یادآور شد که تحریم های مذکور دسترسی جانبازان شیمیایی کشورمان به تجهیزات و داروهای مورد نیاز را با مشکل روبرو ساخته است. وی همچنین تاکید کرد که وضع چنین تحریم های غیرانسانی‌ مغایر با مفاد کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی و حقوق بین الملل است و باید سریع رفع شوند.


 


نجفی همچنین ضمن تشکر از مدیرکل سازمان منع سلاح های شیمیایی بابت تلاش هایی که در گذشته برای دسترسی کامل مصدومین شیمیایی کشورمان به دارو و تجهیزات مورد نیاز و بی‌اثر کردن تحریم های ظالمانه به عمل آورده است، از وی خواست تا به مساعی جمیله خود با قوت بیشتری ادامه دهد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.