بخش اخبار سیاسی ایرانیان نیوز :

سازمان ملل نباید سازمان دولت‌های قدرتمند باشد

رئیس‌جمهور با بیان اینکه سازمان ملل متحد باید سازمان ملل باشد و نه سازمان دول قدرتمند، تاکید کرد: ما با یک سری از مشکلات و مسائل جهانی مواجه هستیم که در این گونه نشست‌ها می‌توان نسبت به آن بحث کرد و به دنبال راهکار بود.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به نیویورک در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: من برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کردم. در این سفر طبیعتا با توجه به فرصتی که وجود دارد به تبیین دیدگاه‌ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران خواهم پرداخت و نقطه نظرات را به اطلاع شرکت‌کنندگان و کسانی که شنونده این سخن و پیام باشند، خواهم رساند.


وی با بیان اینکه سازمان ملل متحد باید سازمان ملل باشد و نه سازمان دول قدرتمند، اظهار داشت: ما با یک سری از مشکلات و مسائل جهانی مواجه هستیم که در این گونه نشست‌ها می‌توان نسبت به آن بحث کرد و به دنبال راهکار بود.


رئیس‌جمهور با بیان اینکه هم مشکل، مشکل عمومی است و هم باید راهکارش با خرد جمعی و با مشورت عمومی باشد، تصریح کرد: برای مثال، موضوع تحریم به عنوان حربه‌ای که قدرت‌های بزرگ به دست گرفتند برای اینکه بخواهند بر ملت‌ها فشار بیاورند و در مقابل کشورهای دیگر هم رفتار متقابل خواهند کرد و نتیجه این قضیه آن است که با صلح و آرامش و با امنیت در تضاد است و هم ملت‌ها متضرر می‌شوند. 


رئیسی با اشاره به موضوع تروریسم و جنگ خاطرنشان کرد: موضوع دوم مسئله تروریسم است که امروز موجب بسیاری از آوارگی‌ها در جهان شده است و حمایت‌هایی که از جریان‌های تروریستی می‌شود. موضوع جنگ و خونریزی است که همه با جنگ مخالفند و ما هم با جنگ مخالف هستیم و باید در این رابطه این مباحث مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهایش را هم عرض کردم که خرد جمعی است که باید بحث شود.


وی ادامه داد: همگی اینها، جلوه‌های یکجانبه‌گرایی در جهان است یعنی نتیجه یکجانبه‌گرایی آن است که این گونه مسائل که امروز جامعه و جوامع بشری را رنج می‌دهد. در این گونه نشست‌ها با نگاه به حل مشکل باید مسائل را دنبال کرد.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.