بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

بدترین بحران انرژی در انتظار اروپاست

روزنامه وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی از وجود بدترین بحران انرژی برای آینده اروپا خبر داد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، «جو والاس» و «کیم مک رایال» روزنامه‌نگاران  وال استریت ژورنال تاکید کردند که تعلیق خط لوله گاز «نورد استریم» روسیه بدترین سناریو را برای کشورهای اروپایی رقم می‌زند.


این دو روزنامه‌نگار خاطرنشان کردند که پس از اعلام تعطیلی این خط لوله، قیمت گاز طبیعی و برق ابتدا یک‌سوم جهش پیدا کرد و سپس بیش از ۱۰ درصد افزایش یافت که منجر به کاهش بی‌سابقه ارزش یورو در ۲۰ سال گذشته شد. این امر می‌تواند در آینده منجر به رکورد تاریخی در افزایش قیمت و شتاب تورم و فقیر شدن مصرف‌کنندگان و فشار بر صنایع پر‌مصرف از نظر انرژی شود‌. 


این در حالی است که کشورهای غربی تلاش می‌کنند ضربه انرژی ناشی از تعلیق گاز روسیه را کاهش دهند و آلمان عملیات راه‌اندازی دو نیروگاه هسته‌ای را که قبلا بسته شده بودند، تمدید کرد و ۶۵ میلیارد دلار برای حمایت از خانواده‌ها و مشاغل دارای مشکل اختصاص داده است.


 فرانسه نیز اعلام کرد که شاهرگ اصلی خط لوله جریان گاز اروپا را باز خواهد کرد تا فرصت صادرات گاز به آلمان در قبال واردات برق فراهم شود.


این دو روزنامه‌نگار با استناد به اسنادی که در اختیار دارند، گفتند: «هدف اصلی، مهار تحرکات وحشیانه در بازارهای برق است که شرکت‌های اروپایی را مجبور به تعطیلی می‌کند. این گزینه‌ها شامل اقداماتی برای کاهش موقت قیمت‌های واردات گاز، از جمله موارد مورد استفاده برای تولید برق و همچنین کاهش درآمدهای شرکت‌های انرژی‌های تجدیدپذیر، هسته‌ای و برق آبی از محل هزینه‌های پایین عملیاتی است».


آنها در عین حال تاکید کردند که بروکسل درک می‌کند که برنامه‌های اعلام شده برای اعمال سقف قیمتی برهیدروکربن‌های روسیه می‌تواند همه روابط انرژی با روسیه را قطع کند.


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.