بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

اتحادیه اروپا به عواقب کمک‌های نظامی به کی‌یف فکر نمی‌کند

معاون وزیر خارجه روسیه اتحادیه اروپا را به تلاش برای طولانی کردن جنگ بدون توجه به عواقب کمک‌های نظامی به کی‌یف متهم کرد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از اسپوتنیک، «آندره رودنکو»، معاون وزیر خارجه روسیه امروز -‌سه‌شنبه- اعلام کرد که بروکسل به عواقب کمک نظامی به کی‌یف فکر نمی‌کند و در تلاش است تا درگیری را طولانی کند.


رودنکو در واکنش به ایجاد یک مرکز آموزشی گفت: «کشورهای عضو اتحادیه اروپا عملا اقدام به آماده‌سازی نیروهای مسلح اوکراین می‌کنند. چنانچه «جوزپ بوررل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست غیر رسمی وزرای دفاع اتحادیه در تاریخ ۳۰ آگوست در پراگ تصریح کرد که چشم اندازهایی برای ایجاد یک مرکز آموزشی وجود دارد تا ماموریت اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گیرد. ظاهرا اتحادیه اروپا علاوه بر تامین مستمر تسلیحات و تجهیزات نظامی برای کی‌یف، برای ساده سازی فعالیت‌های نظامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در اوکراین تلاش می‌کند.»


وی افزود: «آن‌ها به عواقب این کار فکر نمی‌کنند، زیرا بورل همچنان به اظهارات خصمانه خود که ربطی به دیپلماسی ندارد، ادامه می‌دهد».


رودنکو تاکید کرد:‌ «این نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا نمی‌خواهد برای صلح در اوکراین سرمایه‌گذاری کند و سیاست طولانی‌کردن درگیری را حفظ می‌کند. برای این منظور، سناریوی تبدیل اوکراین به کانون تنش و بی‌ثباتی مداوم در نزدیکی مرز روسیه اجرا می‌شود».


وی تاکید کرد که امنیت کل قاره اروپا در معرض تهدید است، زیرا سلاح‌هایی که به کی‌یف ارسال می‌شود برای کشتن غیرنظامیان، زنان و کودکان استفاده می‌شود. این بمباران منجر به تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی شد. همچنین تأسیسات حیاتی از جمله نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا هدف قرار می‌گیرند.


 


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.