بخش اخبار اقتصادی ایرانیان نیوز :

معتقدم که باید به وعده‌ای که می‌دهیم عمل کنیم و رویا فروشی نکنیم

معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: باید به وعده ای که می‌دهیم عمل کنیم و رویا فروشی نکنیم و هفته دولت بهانه ای است که بدانیم چه میزان به این وعده ها عمل کردیم.


یاسر شاه پیری معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،،‌ در پاسخ به اینکه؛‌ پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم و انتصاب سعید محمد به عنوان دبیر شورای عالی مناطق آزاد انتظار میرفت که مشکلات در جزیره کیش و مناطق آزاد کاهش یافته و انحصار زدایی و تقویت بخش فرهنگی صورت گیرد، چه برنامه هایی برای عمل به این مهم دارید؟ گفت: قبل از ورود به این حوزه باید به ساختار معاونت فرهنگی آشنایی داشته باشد. معاونت فرهنگی و اجتماعی در جزیره به مانند یک استانداری در سرزمین اصلی است. دبیر شورای تامین و ماموریتهای وزارتخانه های مختلف به این معاونت سپرده شده است شاید تعجب کنید که ما در این معاونت بخش دامپزشکی داریم و حوزه نظارت و کنترل بر فراورده های گوشتی جزیره بر عهده من است.


وی ادامه داد: همچنین حوزه اداره اتباع خارجه،‌ حوزه اداره غله و نان و حتی ماموریت هماهنگی اداره بیش از 40 نماینده مختلف در سراسر کشور بر عهده این معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش است. نزدیک به 4 هزار اتباع خارجی در جزیره ساکن هستند که نیازمند آموزش و فرهنگ سازی هستند. حوزه معاونت فرهنگی حوزه پرکار و پر تنشی است و معتقدم که هر کسی که در این حوزه کار کرده است زحمت کشیده.


معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه نباید فرهنگ نمایشی شود،‌ گفت: چرا که اگر فرهنگ نمایشی شود به انحطاط نزدیک خواهد شد. باید باور کنیم که فرهنگ از اقتصاد مهمتر است،‌ در جزیره کیش ما با دو قشر مخاطب و جامعه هدف رو برو هستیم. مخاطب کیشوند که شامل ساکنان ثابت و بومیان جزیره بوده و مخاطب گردشگر. بنابراین فعالیتهای فرهنگی باید بر اساس این محور باشد که مخاطب را شناخته و نسبت به آن آگاهی پیدا کنیم. چرا که اگر مخاطب را نشناسیم فعالیتها و اقدامات ما مسیر درست خود را پیش نخواهد گرفت. و اگر شناخت درستی از مخاطب داشته باشیم به شناخت درستی از موضوعات اولویت دار خواهیم رسید. به طور میانگین شبی 4 هزار گردشگر در جزیره وجود دارد بنابراین خواه یا ناخواه باید برای این جامعه تولید فرهنگی داشته باشیم. در این صورت جزیره رویداد محور خواهد بود و مسیر رویداد باید با موضوع تعیین شود.


وی ادامه داد: مهارتهای زندگی و نشاط سرگرمی و مسابقات قرآنی، مجسمه های ماسه ای که در آن چند گروه و خانواده درگیر ساخت مجسمه های شنی در سواحل می‌شوند. بنابراین با این طرح ها میتوان موضوع نشاط سالم و خانوادگی را ایجاد و دامنه مخاطب مشخصی را در نظر داشت. فعالیتهای ما اغلب رویداد محوری بوده و به مرحله ای میرسیم که اغلب گردشگرانی که به جزیره کیش وارد می‌شوند در چند روزه اقامت خود در این جزیره چند رویداد را مشاهده کنند. در پی آن هستیم که با کمک پیامک بتوانیم اغلب رویدادهای جزیره برای گردشگرانی که وارد آن می‌شوند ارسال کنیم تا به این ترتیب از برنامه های درحال اجرای جزیره آگاه شوند.


معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در حوزه تفریحات 15 شاخصه داریم و برنامه ریزی در این حوزه صورت گرفته است، نشاط و سرگرمی در جزیره وجود دارد و به این موضوع معتقدیم چرا که خواستگاه جزیره گردشگر محوری است. گفت: برنامه کیش خند، استندآپی که نشاط و خنده و فضای مفرحی را ایجاد می‌کند، مسابقات نقاشی کودکان و موسیقی نی انبان را در روزهای ثابت در نقاط پر تردد کیش خواهیم داشت و زمانی که گردشگر وارد جزیره شود میداند که در این نقاط چه برنامه‌هایی اجرا می‌شود در این صورت هم کیشوند و هم گردشگر نفع می‌برند.


شاه پیری افزود: تقریبا 70 هزار کیشوند و 9 هزار و 700 دانش آموز در جزیره وجود دارند بنابراین با یک بدنه آموزشی مواجه هستیم و این بدنه مورد حمایت معاونت فرهنگی جزیره است. برای کیشوندان جزیره نیز چه بومیان و چه مهاجران به جزیره چند برنامه ازجمله آماده سازی زیرساخت آموزشی جزیره با کمک هنرمندان، که محور آنها مساجد هستند، برگزاری دوره های آموزشی مانند خوشنویسی، نجاری و ورزشی و غیره… به ویژه برای طبقه محروم با 90 درصد تخفیف در نظر داریم و این برنامه ها برای سایر نقاط با 70 درصد تخفیف است در دوره 40 روزه یا 12 جلسه‌ای است که راندمان آموزشی را افزایش خواهد داد. در حوزه آموزش در سه نوع محله که زیرساختهای فرهنگسرایی ندارند و از امکانات مساجد استفاده می‌کنیم، فرهنگسراهای جزیره کیش که برنامه‌ها و زمان اجرایی شدن ان مشخص است و مدارس که کلاسهای مهارت افزایی مانند موسیقی خیاطی و حتی سرود برگزار می‌کنیم. بنابراین خود بچه ها و دانش آموزان برای ساماندهی آن کمک می‌کنند و در بین این برنامه ها و آموزش های کیشوندی نیز صورت می‌گیرد.


وی با اشاره به 4 هزار اتباع خارجی ساکن در جزیره،‌ افزود: برای اتباع نیروی کار خارجی نیز برنامه هایی داریم چرا که شادی و نشاط این افراد نیز  از دغدغه های اصلی ما است. همچنین در حوزه اعتیاد نیز اقداماتی انجام میدهیم تا بتوانیم این مسئله را نیز کنترل کنیم. در حوزه زنان بدسرپرست و بی سرپرست نیز طبق تفاهمی که با کمیته امداد داشتیم رصد و شناسایی شدند و آنهایی که نیازمند آموزش هستند دوره های آموزشی و اشتغالزایی را برای آنها فعال کردیم. درخصوص برنامه های هنری نیز اولویت ما استفاده از هنرمندان بومی است و تلاش میکنیم که آنها در چتر حمایتی صندوق هنر قرار دهیم.


ناصر شاه پیری درپایان با بیان اینکه اولویت اول تا سوم حوزه معاونت فرهنگی اموزش و پرورش است. درخصوص بازسازی مدارس کیش نیز گفت: با کمک خیرین 24 مدرسه درحال بازسازی است و مراحل آماده سازی آنها به صورت روزانه رصد می‌شود. زیرساختهای لازم و مطلوب در جزیره برای اقدامات آموزشی و فرهنگی وجود ندارد حتی در حوزه کتابخانه ها تاکنون 3 هزار کتاب به این تعداد اضافه نمودیم بنابراین تجهیز و به روز رسانی این کتابخانه ها زمان بر خواهد بود.  مصمم هستیم که جزیره پر شور و نشاطی را با کارهای کوچک و بزرگ ایجاد کنیم.


معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص برنامه های ویژه این نهاد باتوجه به فرارسیدن اربعین حسینی نیز گفت: درحال آماده سازی زیرساختها برای برگزاری موکب ها و سفر کیشوندان هستیم. معتقدم که باید به وعده ای که می‌دهیم عمل کنیم و رویا فروشی نکنیم و هفته دولت بهانه ای است که بدانیم چه میزان به این وعده ها عمل کردیم.


 


 


 


 


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.