بخش اخبار اجتماعی ایرانیان نیوز :

ضرورت بازنگری قوانین برای تسریع خدمت‌رسانی به مردم

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران تحول در عرصه‌های مدیریت شهری را مطالبه شهروندان دانست و گفت: ما در مقام مدیران شهری ملزم به رفع مطالبات مردم هستیم.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران،، داوود گودرزی رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران در جلسه شورای مدیران منطقه 9 توجه همزمان به کالبد و روح شهر را رویکرد مدیریت شهری برشمرد و گفت: تحول در همه عرصه‌های مدیریت شهری مطالبه شهروندان است و ما در مقام مدیران شهری ملزم به رفع مطالبات مردم هستیم.


وی در ادامه با تاکید بر طرح تحول خدمت اظهار کرد: همراهی، انسجام و همسویی نهادهای خدمت‌رسان و مدیران شهری لازمه طرح تحول خدمت است تا بتوان از همه ظرفیت ها برای خدمت رسانی به شهروندان استفاده کرد.


گودرزی افزود: ایجاد هماهنگی میان ابزارها و اهداف، طراحی راهبرد و احصاء ظرفیت‌ها پیش شرط طرح تحول خدمت است.


رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران در ادامه تصریح کرد: در عین قانون‌مداری و رعایت قواعد می‌توان از اختیارات و ظرفیت قانونی و خلاقیت مدیریتی برای حل بسیاری از معضلات و مشکلات شهری استفاده کرد.


وی ادامه داد: بسیاری از معضلات و مشکلات انباشته شده در شهر تهران نتیجه خلاء قانونی یا فقدان قوانین به‌روز است، از این رو بازنگری در قوانین و آئین نامه‌ها و اصلاح روندها یک ضرورت مهم برای تسریع خدمت رسانی به مردم است.


این مدیر ارشد شهری بخشی از طرح تحول خدمت را استفاده از همه ظرفیت‌ها عنوان کرد و گفت: ظرفیت‌های مردمی مانند انجمن‌های مردم نهاد، سرمایه بخش خصوصی و ظرفیت نهادهای حاکمیتی، قضایی، قانونی و فرهنگی باید در راهبرد مدیریتی مورد توجه قرار بگیرد، تنها در این صورت است که می‌توان انتظار حل مشکلات و معضلات انباشته شده را داشت.


رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران سرمایه انسانی را اصلی‌ترین سرمایه شهرداری تهران معرفی و عنوان کرد: توجه به دغدغه‌های معیشتی، پیشرفت شغلی، انگیزه بخشی و حفظ کرامت و منزلت کارکنان از دغدغه‌های مهم مدیریت ارشد شهری است که با جدیت به دنبال تحقق رفاه و رفع نگرانی‌های معیشتی و مالی هستیم.


گودرزی افزود: قوانین باید در راستای حل مشکلات مردم تعریف شوند، لذا ما این آمادگی را داریم تا پیشنهادات کارشناسی و کارگشا را در حوزه های شهرسازی، اقتصادی و اجتماعی به نهادهای قانونگذار منتقل کنیم.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.