بخش اخبار بین الملل ایرانیان نیوز :

قرارداد گوگل با اسرائیل منجر به استعفای یکی از مدیران این شرکت شد

مدیر یکی از شرکت‌های وابسته به گوگل به دلیل یک قرارداد در راستای نقض حقوق مردم فلسطین استعفا کرد.


به گزارش سایت ایرانیان نیوز به نقل از خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران، به نقل از عربی ۲۱، «آریل کورن»، مدیر بازاریابی محصولات آموزشی گوگل اعلام کرد که به دلیل رفتار خصمانه این شرکت در پی امتناع وی از امضای قراردادی به ارزش یک میلیارد دلار با ارتش رژیم صهیونیستی مجبور به ترک همکاری با این موتور جست و جوی غول پیکر شده است.


کورن اعلام کرد که مدت کوتاهی پس از کمک به روند تهیه نامه‌ای بین کارگران گوگل و آمازون در انتقاد از پروژه «نیم¬باس»  که نظارت بر فلسطینی‌ها را تسهیل و به گسترش شهرک سازی‌ها کمک می‌کند، هدف اقدامات غیر قانونی و خصمانه و انتقام جویانه شرکت قرار گرفته است و به همین دلیل از کار خود در گوگل استعفا خواهد کرد. 


مدیر بازاریابی محصولات آموزشی توضیح داد که پس از تهیه پیش نویس مذکور مدیرش به او گفته است که یا باید به برزیل منتقل شود و یا موقعیت کاری خود را از دست خواهد داد. 


وی  با انتشار پستی در حساب توییتر خود افزود: «این شرکت به جای گوش دادن به کارکنانی که می‌خواهند گوگل به اصول اخلاقی خود پایبند باشد، به شدت دنبال قراردادهای نظامی است و صدای کارکنان خود را از طریق ساکت کردن و یا انتقام از من و امثال من خاموش می‌کند». 


این مدیر گوگل تاکید کرد که در طول فعالیت خود در این شرکت شاهد خاموش شدن روشمند صداهای کارکنان فلسطینی، یهود، عرب و مسلمانی بوده است که نگران همدستی این شرکت در نقض حقوق بشر فلسطینیان بوده‌اند.


وی خاطرنشان کرد که گوگل با ایجاد فضای ترس در میان کارکنان،‌ موفق به حفظ منافع تجاری خود با ارتش و رژیم اشغالگر شد.


کورن از کارکنان گوگل و آمازون خواست تا پروژه نیم باس را مطالعه و در برابر آن ایستادگی کنند.


پایان خبر

منبع خبر

اخبار از خبرگزاری های موثق رسمی جمع آوری میشود و ایرانیان نیوز دخل و تصرفی در محتوای خبرها ندارد.